تهران- ایرنا-محمد خواجه نماینده پارلمان لبنان یکشنبه شب در خصوص بحران سیاسی در کشورش و ناکامی در انتخاب ریاست جمهوری در این کشور گفت: لبنان نیازمند یک رئیس جمهوری با دیدگاه اصلاحی است که بتواند مسائل و بحران های امروز لبنانی‌ها را حل و فصل کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، این نماینده مجلس لبنان اظهار کرد: نیازمند رئیس جمهوری هستیم که با همه لبنانی ها و همه دوستان و برادران در جهان روابط متعادلی داشته باشد.

وی افزود: نبیه بری رئیس پارلمان به صورت هفتگی جلسه‌ای برای انتخاب رئیس جمهوری برگزار می کند و این جلسات به دلیل بی نتیجه بودن خسته کننده شده است، چرا که در حقیقت هیچ تغییری را به وجود نمی آورد.

این عضو پارلمان لبنان از ائتلاف توسعه و آزادسازی اضافه کرد: اگر ۱۱ جلسه گذشته برای انتخاب رئیس جمهوری را نگاه کنیم، می بینیم که همان حوادث و سناریو و نتایج رخ داده است و اگر به سوی توافق گروه‌ها پیش نرویم، اگر بری ۱۰۰ جلسه را نیز برگزار کند، نتیجه همین خواهد بود، چرا که نمی شود از همین فرضیه استفاده کرد و انتظار نتایج متفاوت را داشت.

خواجه گفت: هیچ گروهی در پارلمان نمی تواند به تنهایی رئیس جمهوری لبنان را انتخاب کند و تنها راه انتخاب وی توافق میان همه احزاب و گروه هاست.

وی ادامه داد: اگر بری در رو،ز سه جلسه نیز برای انتخاب رئیس جمهوری برگزار کند، چیزی تغییر نمی کند؛ به همین علت ابتدا باید در مورد رئیس جمهوری آینده و ویژگی های او تفاهم حاصل شود.

خواجه در پایان تأکید کرد: امروز جهان مشغول بحران‌ها و کشورهای منطقه نیز درگیر مشکلات خود هستند و لبنان یک فرصت تاریخی دارد که رئیس جمهوری ساخته دست خود را انتخاب کند.

پارلمان لبنان پنجشنبه گذشته برای یازدهمین بار متوالی و به علت اینکه هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور نتوانستند آرای دو سوم نمایندگان را کسب کنند، نتوانست رئیس جمهوری کشورش را انتخاب کند.