تهران- ایرنا- روزماری دی کارلو معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد که به عراق سفر کرده است، یکشنبه شب از تصمیم آنتونیو گوترش برای ایجاد یک منصب جدید در عراق به عنوان مشاور تغییر و امنیت آب و هوایی دبیرکل سازمان ملل متحد در این کشور خبر داده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "واع" عراق، اعلام منصب جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار دی کارلو با "عبداللطیف جمال رشید" رئیس جمهوری عراق در بغداد و با حضور "جینین هینیس پلاسخارت " نماینده ویژه گوترش در امور عراق اعلام شده است.

دی کارلو بر توجه ویژه سازمان ملل متحد در خصوص عراق برای کمک به بغداد برای مقابله با چالش تغییرات آب و هوایی خبر داد و گفت که سازمان ملل متحد آمادگی کامل دارد تا برای کاهش خطرات ناشی از کم آبی و خشکسالی به بغداد کمک کند.

رشید نیز در این دیدار گفت که زمان طولانی که برای انتخابات و تشکیل دولت به طول انجامید، نتایج مثبتی داشت که دولتی از آن برآمده است که نماینده تمام عراقی‌هاست.

وی به روابط حکومت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت که روابط دو طرف رو به بهبود مداوم است و تمام طرف‌ها متمایل هستند، مسائل باقی مانده مبتنی بر قانون و قانون اساسی و به نحوی که ضامن حقوق تمام مردم عراق باشد، حل و فصل شود.