کرج - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: همزمان با بازگشایی دوباره مدارس پس از تعطیلی ناشی از افزایش غلظت آلاینده ها، ترافیک در معابر شهری این استان ۲۰ درصد افزایش یافت.

سرهنگ حمد الله رحمتی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون شاهد به وجود آمدن گره های ترافیکی در برخی معابر شهری استان البرز هستیم که کاسته شدن ترافیک با همکاری خانواده ها میسر خواهد شد.

وی اضافه کرد : نیروهای پلیس راهور برای روان سازی ترافیک در معابر اصلی شهرهای استان البرز مستقر شده اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: والدین دانش آموزان برای جابه جایی فرزندان خود حتی الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنندکه علاوه بر کاهش آلاینده ها ، در روان سازی ترافیک نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت: به دلیل تشدید آلاینده ها در مناطق مختلف این استان، شهروندان از سفرهای غیرضروری در معابر شهری خودداری کنند و به به منظور کاهش این آلودگی نسبت به رفع نقص فنی وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

رحمتی پور خاطرنشان کرد: در شرایط تشدید آلایندگی ها و کاهش کیفیت هوای این استان ضرورت دارد رانندگان خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی خود را برای رفع نقص به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار وسیله نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی طی یک ماه گذشته در معابر شهری این استان اعمال قانون شده و طرح مقابله با خودروهای دودزا تا پایان هفته جاری در این استان ادامه دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح با شدت بیشتری انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است.