زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته مراسم معنوی اعتکاف امسال در۴۰ مسجد استان برگزار و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار نفر در این آیین شرکت کنند.

بهزاد طارمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲ مسجد در شهر زنجان میزبان معتکفان خواهد بود و از این تعداد حدود ۱۰ مسجد برای اعتکاف دانش آموزی در نظر گرفته شده است که ظرفیت یک‌هزار دانش آموز را دارد.

وی اظهار کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی هجمه های دشمنان علیه ایران از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم معنوی است.

طارمی با تاکید بر اینکه اعتکاف نقش مؤثری در تمدن سازی دارد، ادامه داد: با توجه به وقفه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا در چند سال اخیر در برگزاری مراسم اعتکاف اتفاق افتاد امسال آیین اعتکاف با نگاه ویژه به اعتکاف نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد که امیدواریم همه ساله شاهد رشد کیفی و کمی این رویداد معنوی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه ثبت‌نام در نقاط و شهرستان های مختلف استان متفاوت است که در اطلاعیه های روزهای آینده همراه با نحوه ثبت نام اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

آیین معنوی اعتکاف (ایام البیض) به مدت سه روز از سیزدهم تا پانزدهم رجب برگزار می شود و طی آن معتکفین به عبادت، روزه داری و راز و نیاز با خداوند متعال می پردازند.