زنجان – ایرنا – سرپرست پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان گفت: کمبود عضو هیات علمی از چالش‌های این دانشگاه است و در حال حاضر ۷۰ درصد از نیازهای این پردیس از طریق استادان حق التدریس تامین می‌شود.

علی صحبت لو روز دوشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۵۳۷ دانشجو معلم در پردیس شهید بهشتی زنجان در رشته های مختلف مشغول تحصیل هستند که این پردیس به ازای این تعداد دانشجو فقط هشت عضو هیات علمی دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از نیازهای آموزشی پردیس از طریق معلمان دارای مدرک دکتری رفع می شود، اظهار داشت: در خصوص نسبت تعداد دانشجو به استاد، دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها فاصله زیادی دارد که این موضوع نیازمند توجه جدی است.

صحبت لو افزود: در حوزه کارکنان بخش های اداری نیز با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

سرپرست پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، گفت: دغدغه اصلی در دانشگاه فرهنگیان این است که معلمانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی افزود: رویکرد ما در این راستا اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده که بخشی از آن مربوط به ماموریت های دانشگاه فرهنگیان در تربیت دانشجو معلمان است.

صحبت‌لو پرداختن به برنامه های فرهنگی در کنار مسائل آموزشی را از اولویت های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه جهاد تبیین در کانون توجه است چرا که دانشجو معلمان باید آگاهی و دانش لازم را در این حوزه کسب کنند.

دانشگاه فرهنگیان در استان زنجان دارای ۲ پردیس الزهرا (ویژه خواهران) و پردیس شهید بهشتی(ویژه برادران) است.