قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: جهاد تبیین باید در مدارس و دانشگاه‌ها و برای نسل جوان با توجه به برنامه‌ها و توطئه‌های دشمنان به صورت عملی اجرا شود و برای انجام این مهم نیازمند مبلغانی ماهر، دانا، اندیشمند، متفکر، خلاق و مردمی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» روز دوشنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی کشور در حوزه تبلیغ، جهاد تبیین است، افزود: در جهاد تبیین شناسایی جامعه مخاطبان و نیازهای آنان بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: ما باید با شناخت عمیق و همه جانبه از فرازها و نشیب های جامعه و اقوام و مذاهب گوناگون و فرهنگ های مختلف راهبردهایی مهم را برای رسیدن به آرامش دنبال کنیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: بیان دستاوردهای ۴۴ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از ماموریت ها و رسالت های مهم ما در حوزه جهاد تبیین است و این تکلیف ما را سخت کرده از این رو باید با اطلاع و آگاهی و با استفاده از داده‌ها و آمارهای مختلف این مهم را دنبال کنیم و جامعه را با دستاوردهای نظام آشنا نماییم.

حیدری اظهار کرد: در قصرشیرین ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری باتوجه به بافت جمعیتی و جمعیت سیال آن داریم که نیاز است یک برنامه و اقدام مشترک و هدف‌گذاری مشخصی را برای این مهم داشته باشیم.

وی بر اجرای برنامه های تبلیغی و فرهنگی برای افزایش جمعیت نمازگزاران و جوانان و مردم در مساحد و نمازهای جماعت و جمعه تاکید کرد و از خوهران طلبه نیز برای حضور پررنگ تبلیغی در بین جمعیت حاشیه نشین و عشایر تاکید کرد و گفت: متاسفانه در حاشیه شهر قصرشیرین دارای فقر فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام «خلیل چراغی» رییس تبلیغات اسلامی قصرشیرین نیز گفت: این سازمان متعلق به همه اقشار مختلف مردم است و تمام تلاش خود را با همیاری و همکاری تمامی قشرهای مختلف متنفذان و بزرگان برای اجرای رسالت مهم تبلیغات اسلامی به کار می گیریم.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام «حسن دوستیان» رییس سابق تبلیغات اسلامی قصرشیرین تجلیل شد و حجت الاسلام «خلیل چراغی» به عنوان رییس جدید تبلیغات اسلامی این شهرستان معرفی گردید.

در پایان این مراسم از ۳۰ نفر از فعالان اربعین و حوزه های مذهبی شهرستان قصرشیرین با اهدای هدایایی تجلیل شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.