زنجان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر پروژه خیرساز ۱۴۴ تختی آنکولوژی بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان ۹۵ درصد پیشرفت دارد که تکمیل آن به ۵۰ میلیارد ریال و تجهیز آن به ۳۰۰ میلیار ریال اعتبار نیاز دارد.

حسن بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث ساختمان آنکولوژی این بیمارستان با ۱۴۴ تخت به صورت الحاقی سال ۱۳۹۵ در مجاورت بیمارستان ولی عصر(عج) توسط مؤسسه خیریه حضرت ولیعصر(عج) زنجان آغاز شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون این پروژه در مساحتی حدود ۶ هزارو ۴۴۵ مترمربع و در چهار طبقه، با پیشرفت ۹۵ درصدی و اختصاص ۱۲۳ میلیارد تومان در دست ساخت است.

به گفته این مسوول، به واسطه پیگیری‌های انجام گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، مبلغ ۲۵۵ میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه از محل اعتبارات تبصره پنج قانون بودجه و ۷۰ میلیارد ریال به صورت نقدی از محل اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص داده شده است.

بختیاری افزود: هم اکنون ۴۰۰ خیر در حوزه سلامت در سطح استان زنجان با این واحد دانشگاهی همکاری می کنند که از این تعداد ۱۶۵ خیر سلامت اقدامات بسیار مهم و شاخص از قبیل تامین تجهیزات حوزه سلامت و تامین زیرساخت‌های سلامت را انجام داده‌اند.

وی به وجود تعداد ۲۶ پروژه خیرساز در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ تاکنون از این تعداد ۶ مورد خیرساز و ۲۰ مورد با مشارکت دانشگاه در دست ساخت یا بهره‌برداری است.