دزفول-ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به اقدامات گسترده دشمن در حوزه فرهنگی و تزریق ناامیدی به جامعه ایرانی اشاره کرد و گفت: دانشجویان با بمباران اخبار منفی و نا امیدکننده مواجه هستند و در حال حاضر ناامیدی به عنوان مهمترین چالش جامعه دانشگاهی مطرح است.

به گزارش ایرنا رضا فاتحی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول افزود: قرارگاه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به منظور هم اندیشی هرچه بهتر با اساتید و دانشجویان تشکیل و نشست‌هایی با حضور نخبگان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست‌ها ‌چالش‌ها و ابهامات اساتید با حضور کارشناسان مختلف بررسی و راهکارهای لازم برای اجرا به مدیریت فرهنگی ارایه می‌شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: طی فراخوانی که داده شد ۴۰ نفر از افراد دغدغه مند در حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای همکاری های لازم اعلام آمادگی کردند که ۱۵ نفر از آنها پای کار هستند.

وی افزود: چالش‌های گروه هدف یعنی اساتید و دانشجویان بررسی شدند که نبود امید به عنوان مهمترین چالش در بین آنها عنوان شد.

فاتحی گفت: رسانه‌های معاند به خوبی در این حوزه ورود کردند و نتیجه این شد که دانشجویان و اساتید امیدی به آینده ندارند و نمی‌دانند بعد از فارغ التحصیلی چه می‌شود و با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

وی افزود: نشست‌هایی با انجمن‌های مختلف در این خصوص برگزار شده زیرا دانشجویان با بمباران اخبار منفی و ناامیدکننده، تمایلی به رفتن سرکلاس هم ندارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: برخی مسایل وارونه در رسانه‌های معاند مطرح و برخی بزرگنمایی شدند؛ اساتید دانشگاهی نیز ابهاماتی داشتند که در برنامه های مختلف به این موارد پرداخته شد تا بتوانند پاسخگوی سوالات دانشجویان باشند.

وی از رسانه‌ها خواست واقعیت‌های جامعه را عیان و دروغ‌های رسانه‌های معاند را برملا کنند تا روحیه امید در جامعه دانشگاهی زنده شود.

فاتحی اظهارکرد: بسیاری از رتبه‌ها و پیشرفت‌های کشور به خوبی بیان و رسانه‌ای نشده است حتی نخبگان و جامعه دانشگاهی نیز از آنها بی‌خبرند از طرفی رسانه‌های معاند به خوبی ضعف‌ها را بزرگنمایی کردند.

وی با استقبال از نظرات و ایده‌های رسانه‌ها، خواستار معرفی افراد دغدغه مند و ایده پرداز برای معرفی قابلیت‌های شهرستان در حوزه فرهنگی شد و افزود: دلسوزان نظام باید فارغ از منافع حزبی و جناحی برای حل مشکلات فرهنگی ورود کنند.

از فعالیت سیاسی دانشجویان استقبال می‌کنیم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشجویان به خاطر جو ناامیدی که در جامعه حاکم شده رغبتی برای ورود به فعالیت‌های سیاسی ندارند که لازم است فضای امیدواری باز شود.

وی با استقبال از فعالیت سیاسی دانشجویان افزود: انجمن اسلامی دانشجویی یک انجمن مستقل است که در دانشگاه علوم پزشکی دزفول فعالیت سیاسی می‌کند.

فاتحی تاکید کرد: باید جو مطالبه‌گری دانشجویی در دانشگاه حاکم و مدیران پاسخگو باشند به همین منظور از دانشجویان تقاضا می‌شود مطالبات خود را به صورت کتبی بیان و برای حل آنها نیز پیگیری کنند.

وی افزود: دانشجویان برای بیان مطالبات خود نیازمند تشویق هستند که در این خصوص اقداماتی انجام شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ریشه برخی ناامیدی‌ها را مشکلات اقتصادی دانست و گفت: برخی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول به علت شرایط اقتصادی نیازمند اشتغال هستند و از طرفی معاونت بهداشتی نیازمند نیرو است لذا طی نشست‌هایی مقرر شده از دانشجویان این دانشگاه برای انجام امور داخلی معاونت بهداشتی استفاده شود.

رسانه ها جامعه را تشویق به فرزندآوری کنند

فاتحی با اشاره به خطر کاهش نرخ جمعیت اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در این خصوص هشدار دادند ولی با وجود اینکه دولت اقداماتی در این خصوص آغاز کرده ولی جامعه آن را جدی نگرفته است.

وی خوستار تشویق جامعه به فرزندآوری از سوی رسانه‌ها شد و افزود: سالها روی کاهش جمعیت کار فرهنگی شد که باید از همین راه برای افزایش جمعیت استفاده کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: برخی خانواده ها مشکلات اقتصادی را بهانه کاهش فرزندآوری اعلام می‌کنند در حالی که نوع تفکر تغییر کرده و افراد بدون مشکل اقتصادی نیز نیز خواستار کاهش جمعیت هستند.

وی اضافه کرد: موانع فرهنگی فرزندآوری باید در جمع کارشناسی مطرح و تفکر عملیاتی و کارشناسی ارایه کرد؛ فقط هشت سال فرصت دازیم از این پنجره جمعیتی به سلامت عبور کنیم.

فاتحی گفت: سوء مدیریت علت اصلی کاهش جمعیت است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.