تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است اگرچه تزریق و خلق فکر نو در کشور توسط سازمان تبلیغات و حوزه هنری آغاز شده ولی سازمان‌های فرهنگی نیاز به پوست اندازی دارند تا بتوان نقشه موفقیت را ترسیم و عملیاتی کرد.

رضا تقی‌پور در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا با اشاره به بیانات هفته گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: ابراز خرسندی رهبر حکیم انقلاب از فعالیت‌های سازمان تبلیغات و حوزه‌هنری، ستودنی است به عقیده من باید اذعان داشت که تزریق و خلق «فکر نو» در کشور توسط این دو نهاد فرهنگی و هنری انقلاب آغاز شده اما فراگیرشدن تولید و خلق «فکر نو» نیاز به تلاش گسترده و برنامه‌ریزی دقیق دارد. بر این اساس سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی هنری کشور، نیاز به پوست‌اندازی دارند تا با تحقیق و ساز و کاری طراحی شده و بهره‌گیری از آن، نقشه موفقیت را ترسیم و عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه ابراز خرسندی رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری ستودنی است، اضافه کرد: نهادهای مختلفی در کشور در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند و یکی از این نهادهای مؤثر و فعال، سازمان تبلیغات اسلامی است که با حضور مدیری جوان و خوش فکر، که سکان مسئولیت و راهبری این نهاد را به عهده دارد، تولیدات و تلاش‌های فرهنگی اش گسترش و جهت‌گیری‌ها به‌ویژه برای جذب جوانان، نوجوانان و حضور مؤثر آنها در عرصه‌های فرهنگی، هنری، دینی و حماسی افزایش یافته است‌.

رئیس کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی افزود: اگرچه تلاش مدیران سازمان تبلیغات اسلامی ستودنی است اما در این میان مسئله‌ای که اهمیت داشته و جزو مأموریت و رسالت این سازمان محسوب می‌شود، فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی با تأثیر از بیانیه گام دوم انقلاب است که طبق این رسالت باید انتقال معارف و مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل جوان و به ویژه نوجوان را در رأس مأموریت های خود قرار دهد.

وی به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی درخصوص تولیدات هنری، پویش‌های مردمی، تولیدات رسانه‌ای و مواردی از این قبیل اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های بسیاری در کشور وجود دارند که هر کدام به موازات یکدیگر کار فرهنگی و انقلابی انجام می دهند، اما این سازمان تبلیغات اسلامی است که در سطوح راهبری باید بیش از پیش در زمینه هماهنگی بین مجموعه‌ها، ایفای نقش کند و الگویی مشخص برای تولیدات هنری و تألیفات فرهنگی ارائه دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید این موضوع را مد نظر داشت که در حال حاضر رسانه‌ها، نهادها و دستگاه‌های بسیاری در عرصه فرهنگی هنری فعالیت و آثار متعددی را هر ساله با عنوان «فکری نو» در جامعه عرضه می‌کنند، اما باید در این مسیر نقش سازمان تبلیغات اسلامی را مشخص کرد، چراکه این سازمان باید با هدف‌گذاری درست، نخ تسبیحی برای دیگر مؤسسات و نهادها در حوزه تولید ایده‌ و فکر نو باشد.

وی اضافه کرد: آنچه در روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب درباره تولید «فکر نو» در جامعه مطرح کرده‌اند، به حتم کار سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر مجموعه‌های فرهنگی را سخت‌تر و بیشتر می‌کند، این در حالی است که اگر سازمان تبلیغات اسلامی، بافت اجتماعی مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی، پدید آورد به نشر فرهنگ و ارتقاء سواد رسانه‌ای جامعه، کمک شایانی خواهد کرد.