مشهد-ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان رضوی گفت: ۷۲ درصد اعتبارات امسال اشتغال این نهاد در استان جذب و در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

سلمان دانشور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات اشتغال این نهاد امسال هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که کل این میزان تخصیص یافته و تاکنون هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان باقیمانده آن نیازمند همکاری و مساعدت بیشتر بانکهای عامل است، ادامه داد: پرداخت تسهیلات اشتغال در این قالب از ابتدای امسال تاکنون در قالب ۱۸ هزار پرونده موجب ایجاد اشتغال برای ۲۸هزار نفر بوده است.

معاون کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: طبق هدف‌گذاری امسال ایجاد ۳۴ هزار فرصت شغلی در استان مورد پیگیری است که ۸۲.۳ درصد این میزان تاکنون محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: افراد دریافت کننده این تسهیلات افراد نیازمند و محروم فاقد شغل تا دهک پنج درآمدی هستند که یا مددجوی ما هستند یا نیازمند دریافت کمک برای اشتغال است.

دانشور افزود: تسهیلات پرداختی بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که درصد خطای پرداخت تسهیلات مذکور طبق بررسیهای انجام شده کمتر از چهار درصد است.

هم اکنون بیش از ۲۲۰ هزار خانوار با جمعیتی حدود نیم میلیون نفر در خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.