خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: اکنون سهم صادرات لرستان به کشور عراق مطلوب و مناسب نیست و رشد آن ضروری است که امیدواریم شاهد فصل نوین در ارتباطات باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیروس ابراهیمی روز سه‌شنبه در همایش تجاری لرستان و عراق و افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان اظهار کرد: نگاه ما به کشور عراق دوستانه، خانوادگی و راهبردی است و در کنار ارتباطات عمیق فرهنگی و دینی روابط اقتصادی بویژه با این کشور و اقلیم کردستان خواهد بود.

وی افزود: لرستان به واسطه داشتن فاصله‌ مناسب و نزدیکی به کشور عراق سعی نموده روابط تجاری را تحکیم بخشد و همچنین در این راستا توجه به مراودات تجاری و اقتصادی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: لرستان با برخورداری از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۲۲ میلیون مترمربع مرتع ، ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی ، ۲ منطقه ویژه اقتصادی فعال و ۲ منطقه اقتصادی در حال ایجاد یکی از قطب های سنگ کشور می‌باشد و در صنایع پتروشیمی کشاورزی و غذایی دارای توانایی است و رتبه های بالای کشور در برخی از محصولات کشاورزی را دارا می‌باشد همچنین در کنار قابلیت دیگر از توانایی بالایی برخوردار است و می‌تواند با گسترش ارتباط را افزایش دهد.

ابراهیمی گفت: ۶۵ غرفه با ۱۱۰ واحد اقتصادی و تولیدی فعال در زمینه‌های صنعتی، دارویی، گردشگری، تولیدات زراعی، باغی و دامی برای حضور در این نمایشگاه دایر می شود و در حاشیه نیز، تفاهم‌نامه های تجاری بین اتاق بازرگانی لرستان و سایر استان‌ها و همچنین تجار و بازرگانان کشور عراق به امضا خواهد رسید.

وی افزود: اکنون صادرات لرستان به کشور عراق سهم مناسبی نیست و رشد روزافزون ضروری است و انتظار داریم شاهد فصل نوین در ارتباطات فرهنگی و اجتماعی باشیم.