تهران- ایرنا- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درباره قرارداد ویلموتس گفت: قرارداد ویلموتس را دیدم و قرارداد ترکمنچای هم به این فجاعت نبود. مثلا در یک بند آمده بود که اگر از تیم ملی جدا شد، تا زمانی که تیم جدیدی پیدا کند، باید همچنان از کشور ما حقوق دریافت کند.

به گزارش ایرنا، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در نظر دارد حضور پر رنگی در عرصه ورزشی کشور داشته باشد؛ از این رو قرار است نخستین المپیاد ورزشی اسفند ماه امسال برگزار شود.

حسن عبدلیان‌پور رئیس این مرکز امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری درباره اهداف و برنامه‌های پیش رو برای گسترش ورزش بین وکلا، کارشناسان قضایی و مشاوران، اظهار داشت: المپیادهای صنفی ورزشی از سال‌ها قبل وجود داشته اما در جامعه حقوقی کشور برای اولین بار برای مردان و زنان برگزار خواهد شد. وکلا پرونده‌های خاص و مشکلی مانند قتل، دزدی و سیاهی‌های دیگر را پشت سر می‌گذراند و مشغله‌های کاری اجازه نمی‌دهد که به ورزش و اوقات فراغت برسند، به‌ همین منظور به هدف ایجاد نشاط و فراغت، گسترش ورزش پهلوانی و پروش عدالت در ورزش این المپیاد را راه‌اندازی کردیم و امیدواریم در سال آینده در سطح ملی برگزار شود.

وی ادامه داد: کمیته ورزشی در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، غریب به ۳ سال شروع به کار کرده و مسابقاتی در رشته‌های فوتسال و فوتبال نیز برگزار شد. در حال حاضر می‌خواهیم به ورزش بیشتر اهمیت داده شود و امسال مسابقاتی شامل فوتسال در بخش مردان، والیبال، دارت، تنیس روی‌میز در ۲ بخش بانوان و مردان برگزار شد. از مجموع ۶۰۰ نفر عضو ۱۵۰ نفر خانوم‌ و ۴۵۰ نفر مرد ورزشکار داریم و به دنبال افزایش تعداد آن‌ها هستیم.

عبدلیان‌پور گفت: در پی آن هستیم که برگزاری مسابقات را در سطح استان‌ها گسترش دهیم و امیدواریم بتوانیم در عرصه بین‌المللی هم نقشی داشته باشیم و در رقابت‌های صنفی ورزشی نیز حضور یابیم. افتتاحیه المپیاد ورزشی اسفندماه امسال است و مسابقات حدود ۲ هفته به طول خواهد انجامید.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با اشاره به هزینه‌های بالای ورزش، توضیح داد: به عقیده من هر هزینه‌ای که در این زمینه انجام شود خودش یک سرمایه‌گذاری است؛ اما موضوع مهم این است که امکانات خوبی در کانون وکلا و آستان قدس را در اختیار داریم که باعث می‌شود هزینه‌های برای مسابقات کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد قراردادها و وکلای موجود در عرصه ورزش تاکید کرد: قرارداد ویلموتس را دیدم و قطعا قرارداد ترکمنچای هم به این فجاعت نبود. مثلا در یک بند آمده بود که اگر این مربی از تیم ملی ایران جدا شد، تا زمانی که تیم جدیدی را پیدا کند باید همچنان از کشور ما حقوق دریافت کند. رشته‌هایی مثل وکالت ورزشی را ایجاد کرده‌ایم که سال آینده پروانه وکالت وکلای آن صادر خواهد شد؛ این رشته‌های تخصصی برای ورزشی‌ها و قراردادهای ورزشی است که وکلا در باشگاه‌ها و تیم‌ها مشغول شوند و دیگر مشکلاتی مثل شکایت بازیکنان خارجی از تیم‌های ایرانی و چنین درگیری‌هایی را نداشته باشیم.