گناوه – ایرنا – فرماندار گناوه گفت: باتوجه به موقعیت تجاری و اقتصادی این شهرستان با کشورهای حاشیه خلیج فارس و اجرایی شدن طرح مهم جامع توسعه بندری در دهه مبارک فجر، ارتقای معاونت استاندارد این شهرستان به اداره کل ضروری و انتظار این است که در دستور کار مدیران استان بوشهر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد تقی صفری روز سه شنبه در دیدار با سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر افزود: یکی از برنامه های پیشنهادی اداره کل استاندارد استان بوشهر در سفر دوم رئیس جمهور ارتقای این اداره در گناوه در سطح مدیریتی باشد و فرمانداری نیز در این زمینه پیگیری می‌کند.

وی اظهارداشت: ارتقای استاندارد این شهرستان کمک شایانی در توسعه و افزایش بعد تجهیزاتی و نیروی انسانی که نتیجه و سود آن خدمت رسانی شایسته تر برای مردم بویژه بازرگانان و تجار این منطقه است.

صفری گفت: با توجه به اینکه بخشی از فعالیت های اقتصادی و تجاری در این شهرستان به واردات و صادرات مواد غذایی که به سلامت جامعه ارتباط دارد ، نقش استاندارد بسیار مهم و حساس است و باید دقت و نظارت دقیق دراین زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: امروزه نقش استانداردها، گسترده شده که بدون رعایت آنها زندگی و حرکت اجتماعی به سرعت متوقف خواهد شد و اهتمام و رعایت آن ، مبانی و زیرساخت‌های تولید خوب و با کیفیت، تجارت سالم و شرافتمندانه و مصرف مطمئن را ایجاد می‌کند.

صفری بیان کرد:در وضعیت کنونی که گام‌های توسعه با شتاب برداشته می‌شود و سرمایه گذاری‌ های وسیعی در امر تولید و اشتغال در دست اجرا است، برای پایداری این توسعه بزرگ، استانداردها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

فرماندار گناوه افزود: فرمانداری به اداره استاندارد این شهرستان نگاه خاص و ویژه ای بویژه در اختصاص بودجه سال آینده خواهد داشت و در قبال آن اداره کل استاندارد بوشهر به این شهرستان با توجه به موقعیت تجاری و یکی از قطب های اقتصادی این استان توجه خاصی داشته باشد.

وی اظهارداشت: در موضوع استاندارد بحث سلامت و نظارت با گماردن ناظران امین، پاکدست و بابصیرت و متخصص بسیار مهم است که باید در برنامه های این اداره بجد به آن توجه شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: ارتقای معاونت استاندارد شهرستان گناوه در دستور کار قرار گرفته و باید پیگیری های لازم در این زمنیه صورت گیرد و باتوجه به خواسته فرماندار گناوه در یکی از برنامه‌های پیشنهادی این اداره کل در سفر رئیس جمهور منظور می شود.

مصطفی رامشی اظهارداشت: امروزه ملاک رقابت‌ها، کیفیت است و این مهم جز در سایه رعایت استانداردها و ترویج آن در بین آحاد جامعه محقق نخواهد شد.

وی گفت: اداره کل استاندارد استان بوشهر به شهرستان گناوه نگاه خاصی دارد و از فرماندار انتظار داریم در کمیته برنامه ریزی سال آینده به ادارات متبوعه در شهرهای گناوه و ریگ بودجه لازم اختصاص داده شود.

شهرستان ساحلی و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر واقع و شغل ۸۰ درصد مردم آن به دریا وابسته است.