خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشورگفت: چهار هزار و ۵۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی راکد در طول فعالیت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت.

"محسن کوشش تبار" روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه سه هزار مورد از این تعداد واحدهای اقتصادی بزرگ بود ، افزود: این واحدها با حمایت دولت و منابع لحاظ شده برای استان ها راه اندازی شد که این روند با سرعت قابل قبولی در حال تداوم است.

وی بدون اشاره به میزان دقیق سرمایه گذاری این واحدها تصریح کرد: تلاش می شود این اقدام همچنان از محل بند الف تبصره ۱۸ و بند ب تبصره ۱۶ تا پایان سال ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور همچنین گفت: هم اکنون اعتبارات تبصره ۱۶ تخصیص یافته و آزادسازی شده است که ۱۸ بانک عامل نسبت به پرداخت تسهیلات به بیش از ۸۰ هزار پرونده متقاضی اقدام می کنند.

به گفته کوشش تبار در بخش ملی ۴۰ هزار میلیارد تومان در این راستا پرداخت می شود و مابقی اعتبار معادل ۶۲ هزار میلیارد تومان نیز بین استانها توزیع می شود که امید می رود با همکاری بانک های عامل، تا پایان امسال اعداد قابل توجهی پرداخت شود.