یزد - ایرنا - ۲۲ فیلم کوتاه متنوع روز چهارشنبه در دومین روز جشنواره منطقه‌ای "سینمای جوان ایساتیس" در یزد، در سه سانس اکران می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره منطقه‌ای "سینمای جوان ایساتیس" در یزد روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه این جشنواره از چهارم بهمن ماه در استان یزد آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد، افزود: نمایش «اشیا» محمد صادقی از مشهد، «هشت ماهگی» فهیمه فیروزبخت از اصفهان، «کرمچاله» سیداحسان طالقانی از اصفهان، «دلخوشی» آرسان صفا، بابک رئیسی و استاتیرا آقاجری از بندرعباس،«سامسارا» سارا رضایی از بندرعباس و «عمه اشرف» نسیم سهیلی از مشهد امروز چهارشنبه از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۸ و ۳۰دقیقه اکران می شوند.

سیدمجید هاشمی با بیان اینکه دومین باکس فیلم‌های کوتاه این رویداد از ساعت ۱۸ و ۳۰ تا ۲۰ و ۳۰ نیز دقیقه اکران می شوند، ادامه داد: آثار این محدوده زمانی را فیلم های برنامه نمایش سانس دوم «برسد به دست پری» امیر جلالی از یزد، «انگشتر» سیدرهام رسولی از مشهد، «هرات» سعید چمنی از بیرجند، «امتحان نهایی» مهدی نجفی از سمنان، «ایار» مهدی امینی از قم، «تأخیر» داود نجفزاده از مشهد، «سردست» فاطمه سادات جوادی از قم، «آنسوی جاده» رضا علوی از شهرکرد و «یک قایق روی دریا» آرمان قلیپور از شهرکرد را شامل می شود.

وی با بیان اینکه فیلمها در سینما "تک" یزد اکران می شود، تصریح کرد: در سانس سوم هم فیلم های «برف سراسری» از پارسا دهقانیان از مشهد،«آبا» از مهدی برزکی از کاشان،«پرنده باز» از سیداحمد جعفریان از خمینی شهر ،«جبران میکنم» از جمال احمدی از اصفهان، «۱۳۵۰ گرمر» از حامد قنبری از بندرعباس ،«حافظ» از مهدی بوستانی شهربابکی از کرمان و «زری» از آرمان قلیپور دشتکی از شهرکرد از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه اکران می شوند.

شصت‌ وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد – ایساتیس ۴ تا ۷ بهمن ۱۴۰۱ به میزبانی انجمن سینمای جوانان یزد در شهر یزد در حال برگزاری است.

هاشمی برگزاری نشست های تخصصی ایده تا فیلمنامه و کارگاه‌های تخصصی را از دیگر برنامه های این جشنواره بیان کرد و گفت: آیین اختتامیه جشنواره جمعه هفتم بهمن ماه برگزار و از برگزیدگان بخش های مختلف قدردانی می شود.

مجموعا ۹۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره یاد شده واصل شده بود.

"ایساتیس" نام قدیم شهر یزد است.