گرگان - ایرنا - رییس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گلستان گفت: مجتمع توانبخشی ایثارگران گرگان پس از ۱۶ سال انتظار و با پیگیری مستمر و تزریق به‌موقع اعتبارات در دولت سیزدهم، همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسرافیل وزیری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: عملیات احداث ساختمان مرکز توانبخشی جانبازان و معلولان گلستان در بلوار شهید صیاد شیرازی گرگان از سال ۱۳۸۵ در زمین به مساحت یک هکتار آغاز شد و دارای استخر، کلاس آموزشی، مرکز توانبخشی،۱۳ سوئیت و سالن اجتماعات است که در گام اول، استخر این مجموعه در دهه فجر آبگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در جریان سفر اسفند پارسال رییس جمهور به گلستان، ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح مصوب شد که تاکنون همه این اعتبارات تخصص یافت و علاوه بر آن یک میلیارد تومان دیگر به این طرح اختصاص یافت.

وزیری گفت: برای ساخت مرکز جامع سلامت قرن آباد گرگان ۵۰ میلیارد تومان درخواست شد که ۵ میلیارد تومان از این اعتبار مورد نیاز هفته قبل از بودجه وزارت نفت ابلاغ شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان اظهار کرد : در سفر سال گذشته رییس جمهور به استان، ۴۲ میلیارد تومان برای پروژه‌های این نهاد مصوب شد که از این مقدار، ۲ میلیارد تومان برای مرمت گلزار شهدا تخصیص یافت و با استفاده از آن و دیگر اعتبارات مورد نیاز، تلاش می‌کنیم همه گلزارهای شهدای استان مرمت شود.

وزیری افزود: تاکنون ۸۰ درصد گلزار شهدای گلستان مرمت شده و ادامه این طرح نیز با حمایت مسوولان در حال انجام است.

وی با اشاره به ضرورت یادآوری رشادت شهدا در جامعه گفت: در راستای رسیدن به این هدف، در دهه فجر امسال بیش از ۷۰۰ یادواره شهدا در قالب محله محوری، استانی و شهرستانی در گلستان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: غباروبی گلزار شهدا در روستاها و شهرها، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقات ورزشی، تبلیغات محیطی، برپایی جشن‌های زنگ انقلاب در مدارس شاهد، برگزاری و طرح سپاس با اولویت دیدار چهره به چهره با خانواده های شهدا از جمله برنامه های دهه فجر امسال اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: تبدیل وضعیت اعضای خانواده شاهد و ایثارگرانی که بیش از ۶ ماه در جبهه حضور داشتند براساس مصوبه هیات دولت در دستور کار قرار گرفته و در این راستا تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ گلستانی مشمول این قانون تبدیل وضعیت شدند.

وی افزود: همچنین ۳ هزار۵۰۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر گلستان بیکار هستند.