بجنورد-ایرنا- سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: جایگاه‌های سی. ان. جی استان که بدلیل تداوم سرما و افت فشار گاز از اول بهمن ماه جاری تعطیل شده بود از فردا(پنجشنبه) بازگشایی می‌شود.

مرتضی رجایی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جایگاه های سی. ان. جی استان به منظور جلوگیری از مشکل تامین گاز بخش خانگی از اول بهمن ماه جاری قطع شده بود.

وی با اشاره به اینکه هفته جاری آموزش در مدارس شهری استان به صورت مجازی پیگیری شد افزود: مدارس در تمامی نقاط شهری و روستایی استان از روز شنبه هفته آتی حضوری است و فعالیت آموزشگاه ها از هفت و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می شود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ساعت کاری ادارات نیز از ۹ صبح تا پایان وقت اداری و بانک ها از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه است.

وی گفت: توصیه ما این است که مردم همچنان صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز را مورد توجه قرار دهند تا تامین این سوخت با مشکل روبرو نشود.

رجایی افزود: با توجه به تداوم سرما در استان، اعمال محدودیت های مصرف گاز محتمل است و در صورت تغییر در مصوبات ستاد مدیریت بحران، اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

وی تصریح کرد: بانک ها، ادارات و مدارس تا حد امکان از سوخت دوم و جایگزین گاز برای گرمایش استفاده کنند.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی؛ دمای هوا در ۲ هفته اخیر کاهش محسوس داشت که در برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.