بندرعباس - ایرنا - استاندار مسندم کشور عمان گفت: سابقه تاریخی و آمارها نشان دهنده گسترش روابط تجاری بین ۲ کشور بوده و خوشحالیم که روابط بین ایران و عمان روبه گسترش است.

ابراهیم بن سعید البوسعیدی روز چهارشنبه در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان اظهار کرد: ایران کشور مهمی است و با هرمزگان هم آشنا هستیم، جوانب اقتصادی و آمارها گویای روابط تجاری بوده که این روابط گسترش مستمر دارند.

وی ادامه داد: ایرانیان بسیاری در عمان زندگی و فعالیت می‌کنند و زمینه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در عمان و ایران برای سرمایه‌گذاری در کشورهای یکدیگر وجود دارد.

وی اضافه کرد: استان هرمزگان در جمهوری اسلامی ایران و استان مسندم در کشور سلطنتی عمان همسایه‌اند و تنگه هرمز هم که اهمیت بین‌المللی دارد بین این ۲ قرار گرفته است.

استاندار مسندم بیان کرد: علاقه‌مند به گسترش روابط هستیم و از حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در عمان و همچنین فعالیت شرکت های عمانی در ایران استقبال و تلاش می‌کنیم شرایط برای سرمایه‌گذاری آن‌ها تسهیل شود.

ابراهیم بن سعید البوسعیدی گفت: مسندم استانی کوهستانی بوده و برنامه‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار داریم که خوشحال می‌شویم سرمایه گذاران ایرانی و هرمزگانی برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

وی اشاره کرد: همچنین برنامه‌هایی برای توسعه فرودگاه خصب و بین‌المللی کردن آن داریم که فرودگاه های هرمزگان و به‌خصوص بندرعباس می‌توانند یکی از مقاصد پروازی آن باشند.

استاندار مسندم گفت: بندری در شرق این استان در حال آماده شدن برای بارهای کوچک و متوسط است که امید می‌رود در سال آینده آماده استفاده شود، همچنین برای توسعه بندر خصب هم برنامه داریم که بارهای هرمزگان و ایران به این بندر آورده می‌شود.

وی اشاره کرد: همچنین در بخش نفت و گاز امید می‌رود همکاری‌های ۲ کشور افزایش یافته و همکاری‌های جدیدی شکل بگیرد.

استاندار مسندم گفت: آماده انتقاد تفاهم نامه همکاری بین ۲ استان در ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عمان هستیم.