ساری- ایرنا- دهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با تجلیل از ۵۰۰ مادر، همسر و دختر شهدای مازندران امروز چهارشنبه در سالن همایش دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان مازندران و تسلیت شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: بابل بیشترین شهدا را در استان مازندران داشته است .

وی با بیان اینکه امروز ما در قبال خانواده شهدا نمی‌توانیم صحبت کنیم، افزود: مردم بابل در دفاع از ارزشهای انقلاب شهدای زیادی تقدیم کردند و در این شهرستان خانواده‌های چهار شهید و سه شهید داشته و ۷۲ خانواده ۲ شهید داریم.

سردار ملکی عنوان کرد: در این همایش از ۵۰۰ خانواده شهید تکریم و تجلیل شدند که فقط برای یادآوری است تا فراموش نکنیم که همیشه شرمنده خانواده‌های شهدا خواهیم بود.

وی با گرامیداشت چهل‌ویکمین سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن آمل خاطرنشان کرد: ما شرمنده خانواده‌های شهدای حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل هستیم که هنوز نتوانستیم به فرموده رهبر معظم انقلاب روایت‌گری درست با ساخت یک فیلم سینمایی برای این حماسه داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای ساخت فیلم سینمایی حماسه ۶ بهمن آمل مهیا شود تا بتوانیم با نوکری به خانواده‌های شهدا گامی در مسیر آنان برداریم.

سردار ملکی بیان کرد: مادر شهید بوشهری که در دیدار با امام، فریاد می‌زند که سه فرزند داشتم که در راه شما، شهید شدند و جانم فدای شما باشد؛ اوج صبر و صبوری را نشان می‌دهد که باید در این راستا روایت‌گری انجام شود.

وی اظهار کرد: همایش امروز برای یادآوری نام شهدا و ادامه دهنده راهشان بودن، برگزار شد تا تجلیلی نیز از مادران و همسران شهدا شود.

ملت ایران مدیون خون شهدا هستند

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این جشنواره با بیان این که همه ملت ایران مدیون خون شهدا هستند، گفت: نگرانی ها ، اضطراب و دلتنگی مادران ، همسران و فرزندان شهدا مجاهدتی است که همه باید با تمام وجود درک و همراهی کنیم.

سردار کمیل کهنسال با ذکر این که صبر و تحمل و شکر به درگاه خدا که فرزندانتان را در راه خدا تقدیم کردید از دیگر مجاهدت خانواده ها شهدا است، ادامه داد: قدرت ، شجاعت ، غیرت ، طهارت و مقاومت امروز خانواده های شهدا بر گرفته از مکتب عاشورا و حضرت زهرا ( ع ) است که در وجود خانواده شهدا این چنین تجلی پیدا کرده است.

فرمانده سابق سپاه کربلا مازندران به حضور برخی از افراد بی اعتنا به ارزش های اسلام و آرمان های شهدا در جامعه برای خانواده های شهدا بسیار سخت است و صبر و تحمل آنان بیشتر خودش را نشان می دهد، بیان داشت: امروز دشمنان از چادر و عفاف و حجاب ملت ایران هراس دارد ، چراکه می دانند که دامن زنان مجبه ایران فرزندانی تربیت می شوند که در راه خدا و دفاع از شرافت و عزت جان می دهند.

حسردار کهنسال به حق گویی و صراحت خانواده شهدا و ایستادن در مقابل فتنه گران اشاره کرد و گفت: ما شرمند خانواده شهدا و متاسفیم که در محیط پرورشی و دانشگاهی ما ابتدایی ترین اصول اخلاقی رعایت نمی شود .

وی به شکل گیری و گستردگی جبهه مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز اهداف امام راحل و رهبر انقلاب تحقق یافته است، این که همه فتنه ها علیه این ملت خنثی می شود به مدد توجه خدای متعال به هدف این ملت و منویات ولی فقیه است.