مهاباد- ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طرح هادی ۴۳ روستای مهاباد مورد بازنگری قرار گرفته و مشکلات پیش روی توسعه این روستاها به صورت کارشناسی رفع شده است.

جعفر برزگر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مطالعات طرح هادی تمام ۱۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار مهاباد انجام شده است، افزود: با توسعه روستاها و ایجاد نیاز جدید برای تامین مسکن و معابر جدید، بازنگری طرح هادی در ۳۰ روستای دیگر مهاباد در دست اقدام است.

وی ادامه داد: برای تهیه و اجرای این طرح نیز ابتدا نقشه و وضع موجود روستا تهیه میشود و سپس مطالعات پایه ای و تشخیص وضعیت روستا به انجام می رسد و پس از تحلیل و تدوین چشم اندازها، تعیین پروژههای پیشنهادی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال قیر رایگان هفت روستای مهاباد با ارزش ۷۵ میلیارد ریال تامین و معابر این روستاها آسفالت شده است.

برزگر اظهار کرد: از مجموع ۱۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار مهاباد عملیات طرح هادی در ۵۱ روستا انجام شده که شاخص شهرستان را از میانگین استانی بالاتر برده است.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا افق پنج ساله عقب ماندگی استان را نسبت به میانگین کشوری با تامین اعتبارات به موقع جبران کنیم.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.