زنجان - ایرنا - رییس مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان گفت: هم اکنون مه گرفتگی در محورهای زنجان - طارم، زنجان - تهم - چورزق و زنجان - دندی- تخت سلیمان وجود دارد که این شرایط دید افقی را کاهش داده است.

محمد محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محورهای یاد شده تحت تاثیر بارش برف قرار گرفته اند که بر این اساس اقدام به نمک‌پاشی شد و هم اکنون تمامی مسیرها باز بوده و رفت و آمد در جاده های استان به صورت عادی جریان دارد.

وی با بیان اینکه بارش در تمامی محورها قطع شده است، به رانندگان و کلیه کاربران جاده‌ای توصیه کرد: از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کرده و در صورت سفر، ضمن به همراه داشتن زنجیر چرخ، از صحت عملکرد وسایل گرمایشی خودرو مطمئن شوند.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تاکید کرد: رانندگان قبل از حرکت از مبداء برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است و این مسیرها مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.