اردبیل - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کوثر گفت: امسال ۲۶۳ کیلومتر از راه‌های خاکی و شنی این شهرستان تیغ زنی ، تسطیح و رگلاژ شده است.

به گزارش ایرنا ، جعفر بابائیان روز پنجشنبه در بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان با بیان اینکه تسطیح و هموارسازی راه‌های روستایی در جهت تسهیل در رفت و آمد آنها از وظایف مهم راهداری است، افزود: راهداران در راه‌های روستایی ام آباد ، امیرآباد ، بنه خلخال رستم آباد و فیروزآباد بطول ۶ کیلومتر عملیات حمل ، پخش و تسطیح تراشه آسفالت انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در راه روستایی شویر ، الو و محور کورائیم اجرا شده ، اظهار کرد: ۱۰۰ هزار مترمکعب عملیات ریزش برداری و سبک‌سازی ترانشه نیز در محور گیوی – خلخال انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کوثر افزود: در ۱۰ ماه گذشته لکه‌گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان با استفاده از ۹۰۰ تن آسفالت سرد و گرم انجام شد.

وی ادامه داد: در این مدت هزار و ۲۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان کوثر تسطیح ، پاکسازی و آزادسازی شده است.

بابائیان حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها بعنوان سرمایه ملی را خط قرمز راهداری دانست و خاطرنشان کرد: با حضور ۹۴۰ نفر روز گشت راهداری در محورهای ارتباطی تاکنون برای جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها ۳۷ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و ۳۲ عدد از تابلوهای غیرمجاز نیز جمع‌آوری شده است.

وی از نگهداری سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از تونل‌ها در هفت نقطه بطور مستمر خبرداد و بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین در محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر پاکسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کوثر گفت: در ۱۰ ماه گذشته راهداران در محورهای اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به میزان ۱۰۰۵ نفر ساعت به صورت دستی و با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه سنگ‌های سست را از ترانشه‌ها

لق‌گیری کردند.

بابائیان پاکسازی ۲۶۰متر مکعب شانه و حریم محورهای مواصلاتی از زباله ، تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبروها به تعداد ۴۵ دهانه به حجم ۴۸۰متر مکعب، پاکسازی سطح جاده از آثار تصادف و مواد زائد و لاشه حیوانات ۱۹۶ مورد ، تعمیر ، بازسازی و نصب هزار و ۶۰۰ عدد تابلو و علائم ، شستشوی ۱۰هزار عدد علائم راهداری در راه‌ها ، تعمیر ، بازسازی و نصب هزار و ۲۰۰عدد گاردریل در محورهای مواصلاتی و تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۲ عدداز چراغ‌های چشمک زن و چراغ‌های پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱۰ ماهه گذشته برشمرد.

وی افزود: از زمان بارش تاکنون چهار هزار و ۲۵۰ کیلومتر باند برفروبی و هزار و۲۰۰ تن نمک پاشی برای بازگشایی محورهای اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کوثر با بیان اینکه راهداری این شهرستان مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی در حوزه استحفاظی را بر عهده دارد ، گفت: از این میزان ۱۹۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۵ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵ کیلومتر نیزراه شوسه و خاکی است.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارذ.