بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ترویج ازدواج آسان نیازمند مشارکت همگانی و باید تمامی دستگاه ها در اجرای این امر مهم همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز پنجشنبه در آیین اهدای جهیزیه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: زوجین باید از هر جهت رضایت همسر خود را فراهم کنند و عوامل رنجش یکدیگر را از بین ببرند.

وی افزود: همچنین زن و مردم در تمامی مراحل زندگی خود باید یکدیگر را درک کنند و بدلیل کاستی ها ، وضعیت اقتصادی و معیشتی جوامع امروزی سازش و به یکدیگر خرده نگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: ارتباط صمیمی زوجین با یکدیگر در موفقیت آنها نقشی اساسی دارد و یکی از عوامل موثر موفقیت در زندگی اعتماد کردن به یکدیگر در طول زندگی مشترک است.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه گناه و معصیت برکت را از زندگی می برد گفت: در همین رابطه باید خانواده ها بویژه افرادی که تازه زندگی مشترک را شروع کرده اند واجبات دین را انجام دهند و از گناه دوری کنند.

وی در مورد اهمیت فرزندآوری در زندگی مشترک زوج‌های امروزی با تشریح زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: این حضرت در ۹ سال زندگی مشترک با امیرالمومنین (ع) پنج فرزند به وی هدیه کرد و خانواده ها بویژه زوج های جوان این مورد را نیز الگوی زندگی خود قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این آیین اظهار کرد: تشکیل کمیته امداد امام خمینی ( ره) با هدف کمک به محرومان جامعه و پشتیبانی از این قشر شکل گرفته است.

حسن ناهیدی تصریح کرد: این نهاد برای کمک به محرومان از تمامی ظرفیت های خود استفاده می کند چرا که این امر را یک تکلیف می داند.

وی بیان کرد: در همین رابطه مسوولان باید بدانند که کمک های آنها به نهاد کمیته امداد لطف نیست بلکه ادای تکلیف است.

۲۴۱ سری جهیزیه در آستانه دهه فجر با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به نوعروسان زیر پوشش این نهاد اهدا شد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری؛ ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.