دماوند - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند گفت: باید کمتر انتظار بودجه دولتی داشته باشیم و از توان بخش خصوصی نیز در ساماندهی وضعیت ورزش شهرستان بهره‌مند شویم. 

به گزارش ایرنا، رضا طاهرخانی روز پنجشنبه در جلسه شورای ورزش شهرستان دماوند اظهار داشت: نیاز است حتما با خیرین ورزشکار نشست‌هایی برگزار و از توان این قشر در جهت توسعه ورزش بهره‌مند شویم.

وی افزود: در شورای ورزش باید سیاست‌گذاری امور ورزشی در سطح شهرستان را تبیین کنیم و در سطح کلان شهرستانی باید در موضوعات ورزش تخصصی، ‌قهرمانی و ملی و همگانی تصمیم گیری کرده و مدیریت را با نظارت اداره ورزش به هیات‌های ورزشی بسپاریم.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در تلاش هستیم برنامه‌های دهه فجر مردمی محور باشند، با همت مسئولان شهرستان شورای ورزش تشکیل شد و دماوند اولین شهرستانی است که نشست گرامیداشت ایام دهه فجر را برگزار کرد.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: با محور قرار دادن ورزش و سلامت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد تغییر و تحولات مثبتی در شهرستان هستیم.

۱۸ فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در شهرستان دماوند وجود دارد

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نیز در این نشست گفت: در شهرستان دماوند ۱۸ فضای سرپوشیده و روباز، ۳۰ فضای ورزشی خصوصی، ۱۵ فضای ورزشی دولتی و هشت خانه روستایی وجود دارد.

محمد ایرجی افزود: یکی از جدی‌ترین مسائل استان این است که خانه‌های ورزشی روستایی را ساخته‌ایم و نگران مهاجرت مردم به شهرها هستیم اما خودمان مدیریت خانه‌های روستایی را بر عهده گرفته‌ایم.

وی اظهار داشت: بیش از یکهزار برنامه ورزشی اعم از رویدادهای فرهنگی و ورزشی، مسابقات در سطح استان تهران در دهه فجر برگزار خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هرچند در دوران کرونا به‌دلیل وجود مشکلاتی فضاهای ورزشی حفظ و نگهداری نشدند، اما شرایط کشور حداقل دراین حوزه بهتر شده لذا اداره کل تصمیم گرفته که خانه‌های روستایی توسط دهیاری‌ها محقق شود مگر اینکه امکان مالی نداشته باشند.

ایرجی تاکید کرد: پیگیر فعالیت‌هایی که در شهرستان اتفاق می‌افتد هستیم.