تهران- ایرنا- پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر پس از قهرمانی معجزه‌وار شهرداری ورامین در لیگ گفت: بالاخره نوبت من هم می‌رسد که هدایت تیم ملی را برعهده بگیرم.

به گزارش ایرنا؛ هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر تکواندو در حالی روز گذشته (پنجشنبه) برگزار شد که تیم شهرداری ورامین قهرمانی معجزه‌واری در این رویداد داشت. درحالیکه پالایش نفت آبادان صدرنشین بود و همگان رقابت اصلی را بین این تیم و مس سونگون ورزقان برای رسیدن به سکوی نخست می‌دانستند، اما این شهرداری ورامین بود که جام را بالای سر بُرد.

به همین دلیل به سراغ پیام خانلرخانی سرمربی موفق و پرافتخار تیم شهرداری ورامین رفتیم و با او به گفت‌وگو نشستیم.

شرح گفت‌وگوی خانلرخانی با خبرگزاری ایرنا را در زیر می‌خوانید:

*یک روز فوق‌العاده را رقم زدید. چه شد که به قهرمانی رسیدید؟

تقریبا دقیقه ۹۰ به شهرداری ورامین برگشتم و دوباره هدایت تیم را برعهده گرفتم. این تیم سال گذشته به عنوان پنجمی رسیده بود. دستمان از لحاظ بازیکن خالی بود اما استارتی عالی داشتیم و در نیم فصل صدرنشین بودیم. در ادامه با کمک باشگاه، چند بازیکن اضافه کردیم و در نهایت با تلاش مسئولان باشگاه، کادر فنی و بازیکنان به قهرمانی رسیدیم.

*این یک قهرمانی سخت و متفاوت برای شما بود.

دقیقا همین است. سخت‌ترین قهرمانی‌ای بود که در این‌ سال‌ها کسب کردم. شاید پنج تیم در لیگ امسال مدعی بودند. تا هفته آخر هم سه تیم پالاش نفت، مس سونگون و شهرداری مدعی بودند که در این بین شانس ما یک درصد بود. باید با اختلاف و نتایج هشت بر صفر پالایش نفت و مس کرمان را شکست می‌دادیم و از سوی دیگر، منتظر نتایج مس‌سونگون و پالایش نفت می‌ماندیم.

*اکثرا، تیم پالایش نفت را قهرمان می‌دانستند و در بدترین حالت مس‌سونگون را انتخاب می‌کردند.

وقتی پالایش چند هفته صدرنشین است، یعنی تیم خوب و شایسته‌ای است. مس‌سونگون هم که بسیار قدرتمند بود. پالایش حتی با یک تساوی برابر ما قهرمان می‌شد. فشاری که روی پالایش و مس سونگون بود را ما نداشتیم. با بچه‌ها شب قبل از مسابقه خیلی صحبت کردم و همه انگیزه داشتند تا حریفان را شکست دهند. خیلی تلاش کردند و خداوند به ما عنایت کرد و قهرمان شدیم.

*البته غفلت پالایش و مس‌سونگون هم نباید نادیده گرفت.

کاملا موافقم. فشار روی پالایش خیلی زیاد بود. همچنین انتظار نداشتیم که مس‌سونگون در دیدار مقابل دانشگاه آزاد در سه وزن ببازد. این اتفاقات افتاد و ما هم استفاده کردیم و از یک درصد شانس خود به قهرمانی رسدیم. بازیکنان من واقعا فعل خواستن را صرف کردند.

*این چندمین قهرمانی شما بود؟

نهمین قهرمانی در لیگ برتر به عنوان سرمربی. به‌عنوان سرمربی، هشت قهرمانی با شهرداری و یک قهرمانی با مس‌سونگون. در جام باشگاه‌ها نیز با شهرداری ورامین چهار بار قهرمان شدم و در جام‌جهانی نیز بر سکوی نخست ایستادیم. همچنین پیش از این به‌عنوان مربی، دو قهرمانی با فولادماهان اصفهان و شهرداری بندرعباس داشتم.

*در یک جمله قهرمانی امسال را تعبیر کنید.

(بعد از کمی مکث) این یک معجزه بود.

*به‌عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ، بنظرتان این لیگ پشتوانه‌ای برای تیم ملی خواهد بود؟

در این سال‌ها تعداد کثیری هوگوپوش از همین لیگ به تیم ملی معرفی شده و قهرمان آسیا و جهان شده‌اند. ببینید، انتخابی تیم ملی در یک روز برگزار می‌شود و شاید ورزشکار در آن روز به دلایل مختلف عملکرد خوبی نداشته باشد. اما لیگ، میدان بسیار خوبی برای ارائه توانایی است. در همین لیگ امسال، برخی تکواندوکاران موفق شدند ملی‌پوشانی که چند پیش در قهرمانی جهان به میدان رفتند را شکست دهند. بنظرم لیگ از لحاظ فنی به تیم ملی کمک می کند.

*چرا فصل قبل از شهرداری جدا شده و دوباره برگشتید؟

(با خنده) قیافه‌ام برای مسئولان باشگاه تکراری شده بود و من هم رفتم. جدا از شوخی، صلاح بود که یکسال نباشم. خوشحالم که برگشتم و دوباره قهرمان شدیم.

*به‌عنوان بهترین و پرافتخارترین سرمربی لیگ، فکر می‌کنید چه زمانی فرصت هدایت تیم ملی تکواندو به شما داده می‌شود؟

هر وقت خدا بخواهد این مهم عملی می‌شود. بالاخره یک روز نوبت من می‌شود. امیدوارم اگر یکروز به این مهم رسیدم، شایسته آن باشم.

*خیلی مطرح شد که شما با فدراسیون مشکل دارید و مسئولان از قهرمان شهرداری خوشحال نیستند.

باور کنید هیچ مشکل و کدورتی با هادی ساعی و سایر مسئولان فدراسیون ندارم. صلاح بود دیگر در تیم پاراتکواندو نباشم، حق یک رئیس است که عواملش را انتخاب کند. هر وقت با تیم پاراتکواندو اعزامی داشتیم به بازیکنانم می‌گفتم این شاید آخرین حضورم باشد. مشکلی با هیچ فردی ندارم و واقعا برای فدراسیون آرزوی موفقیت می‌کنم. من عاشق تکواندو و مربیگری هستم.