تهران- ایرنا - دولت پاکستان با محکومیت تازه‌ترین اقدام شنیع در بی حرمتی به کتاب آسمانی قرآن کریم توسط عناصر راست افراطی در دانمارک از مقامات این کشور مطالبه کرد که جلوی اقدامات نفرت انگیز و اسلام ستیزانه را بگیرند.

به گزارش ایرنا، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور اقدام بی‌معنا و عمیقا توهین‌آمیز هتک حرمت به قرآن کریم در دانمارک توسط عواملی که چند روز پیش در دیگر کشورهای اروپایی مرتکب عمل مشابهی شدند، را به شدت محکوم می‌کند.

این درحالی است که روز گذشته در شهرهای مختلف پاکستان مردم پس از اقامه نماز جمعه علیه تشدید اسلام ستیزی در اروپا تظاهرات کرده و هتاکی پیاپی نیروهای افراطی غرب به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و بی حرمتی به قرآن کریم را به شدت محکوم کردند.

نمایندگان مجالس سنا و ملی پاکستان نیز همزمان با تصویب قطعنامه‌هایی در محکومیت تکرار اقدامات موهن علیه مقدسات اسلامی، از دولت اسلام‌آباد خواستند تا با احضار فوری سفرای سوئد و هلند اعتراض مردم پاکستان به جنایات اخیر ضداسلامی را منتقل کند.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه امروز خود افزود: اسلام‌آباد نگرانی‌های عمیق خود را به دولت دانمارک منتقل و از آنان برخورد موثر برای جلوگیری از اعمال نفرت انگیز و اسلام‌ ستیزانه را مطالبه کرده است.

پاکستان موضع خود در محکومیت سوء استفاده از آزادی بیان و اهانت به قرآن کریم را تکرار کرد و افزود: آزادی بیان با مسئولیت هایی همراه است. این وظیفه دولت های ملی و همچنین جامعه بین المللی است که از این اقدامات نژادپرستانه و اسلام ستیزانه جلوگیری کنند.

در این بیانیه آمده است: زمانی که نیاز روزافزون به هماهنگی بین مذاهب و احترام متقابل برای همزیستی مسالمت آمیز وجود دارد، جامعه بین المللی نمی تواند چشم خود را بر روی این نفرت افکنان ببندد.

روزهای اخیر رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان نیز اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را به شدت محکوم و نسبت به تشدید پدیده اسلام ستیزی و اسلام هراسی در جوامع غربی ابراز نگرانی کردند.