گنبدکاووس - ایرنا - دادستان گنبدکاووس گفت: ۱۱ بنای غیرمجاز با بیش از ۲ هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه گرگانرود واقع در این شهرستان آزادسازی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دادگستری گلستان، حسینعلی ایزد اظهار کرد: به سازندگان این بناهای غیرمجاز فرصت داده شد تا آهن آلات و نخاله‌های حاصل از قلع و قمع این بناها را از حریم و بستر رودخانه خارج کنند.

دادستان ایزد افزود: در راستای تبصره چهار ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، ساخت و ساز و تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها ممنوع است و امور آب باید بدون انجام تشریفات قانونی، بناهای غیرمجاز را تخریب کند.

گلستان با داشتن پنج حوضه آبریز گرگان‌رود، قره‌سو، اترک سفلی، شرق خلیج گرگان و نکارود علیا، دارای ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رودخانه‌ شاخه اصلی و فرعی است.

این استان در بخشی از حوضه آبریز دریای خزر واقع است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی دارای رودخانه‌های پرآب و مهمی است که این رودها از شریان‌های اصلی و ارزشمند حیات اقتصادی به ویژه در عرصه کشت انواع محصولات کشاورزی استان به شمار می‌روند.

استان گلستان ۱۴ سد با ظرفیت حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب در دست بهره برداری دارد که بیشتر برای مهار سیلاب و تامین نیاز بخش کشاورزی ساخته شده است.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.