ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مهمترین مساله در تعلیم و تربیت عامل به عمل به عمل بودن خود معلمان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز شنبه در اولین همایش مربیان طرح تربیتی امین در ارومیه افزود: وقتی دانش آموزان را به مطلبی دعوت می‌کنیم باید خودمان هم عامل به عمل باشیم و بگونه‌ای نباشد که از دانش آموزان تدین، ادب، صداقت و درستی بخواهید ولی خودمان عامل نباشیم.

وی با بیان اینکه انبیا معلم بشریت هستند، اظهار کرد: معلمان کار راهبری را بر عهده دارند و هم هدایت کنندگان بشر هستند و در مسیر انبیا گام بر می‌دارند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: حضرت علی (ع) می‌فرماید هر کس می‌خواهد مجموعه‌ای را راهبری کند ابتدا خودش را باید یاد بدهد قبل از آنکه دیگران را یاد بدهد و تادیب با سیره و عمل باید باشد قبل از آنکه با زبان تادیب کند.

وی اضافه کرد: در روایات اسلامی هست که اگر انسانی را نجات دهید مثل اینکه تمام انسان‌ها را نجات دادید و اگر یک نفر را کسی بکشید مثل اینکه همه انسان‌ها را کشته‌اید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: اگر کسی یک نفر را از مسیر هدایت خارج کند مثل اینکه او را کشته است و برعکس معلمان اگر یک دانش آموز را تربیت کرده و مودب بار بیاورند او را احیا کرده‌اند که ثوابش به اندازه حیات بخشی به همه انسان‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه کار مربیان طرح امین کار با ارزشی است و مسیر انبیا و اوصیا است، تاکید کرد: اگر هماهنگی و دوستی در میان عوامل مدرسه نباشد مساله تعلیم و تربیت محقق نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: مدیر منشا تحول در مدرسه است و زیربنایی ترین دستگاه هر کشوری آموزش و پرورش و زیربنای تحول جامعه نیروی انسانی در این مجموعه است.

علی مطهری افزود: مخاطبان امروز با دیروز بسیار متفاوت هستند و مخاطبان ما نیازمند رویکردهای تلفیقی هستند نه رویکرد خاص.

وی اظهار کرد: نسلی که ما با آن سر و کار داریم ارتباطی مستمر با فضای مجازی دارد فضایی که اطلاعات بسیاری در آن مبادله می‌شود.

مطهری ادامه داد: در عصر انفجار اطلاعات نسل امروز ما زمان کوتاه برای تبادل اطلاعات را ترجیح می‌دهد و زمان طولانی را نمی‌پسندد و معلمان با مهارت های خاص خود این موضوع را باید مدیریت کنند.

به گزارش ایرنا، مدارس امین، مدارس زیر مجموعه حوزه‌های علمیه هستند که در آنها علاوه بر برنامه‌های رسمی، دوره‌های مختلف تحصیلی، فعالیت‌های ویژه تربیتی نیز اجرا می‌شود.

حضور مبلغ توانمند در کنار سایر عناصر تاثیر گذار در مدرسه و ارتباط با دانش آموزان به منظور پاسخگویی به سوالات و شبهات آنان در نظام آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو بر اساس رهنمودهای امام (ره) و مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی، اساسنامه مدارس امین در شورای عالی حوزه‌های علمیه به تصویب رسید.