گرگان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت : امسال ۶.۶ میلیون دلار سرمایه خارجی برای اجرا و توسعه زیرساخت‌های ضروری بخش‌های گوناگون در استان جذب شد.

سیدمحمد دهنوی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: علاوه بر این جذب ۶۰ میلیون دلار سرمایه خارجی دیگر در دست پیگیری قرار دارد که مراحل پایانی رفع موانع بانکی آن در حال انجام است.

وی از راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در گلستان خبر داد و افزود: از طریق فعال شدن این سامانه ۴۰ مجوز سرمایه‌گذاری در استان صادر شد.

دهنوی به اجرای برخی طرح‌های زیربنایی در گلستان اشاره کرد و گفت: طرح شیرین‌سازی ۷۲ میلیون متر مکعب آب دریای خزر صادر شده و مکان برداشت این مقدار آب در سواحل خزر در مجاورت بندر خواجه نفس مشخص شد.

معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان همچنین از افزایش سرمایه مجتمع پتروشیمی گلستان در جلسه پیش‌روی مجموع عمومی بورس خبر داد.

وی ادامه داد: رییس جمهور تاکید دارد که مشکل مجتمع پتروشیمی گلستان در زمانی کوتاه تعیین تکلیف و مراحل تکمیل آن به سرعت آغاز شود.

به گفته وی با این طرح ۴۰ هزار میلیارد تومان تولید ناخالص استان افزایش می‌یابد و هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.

معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت : تکلیف هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس قبل از دهه فجر امسال تعیین تکلیف می‌شود.

وی ادامه داد: اساسنامه منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس تایید شده و اجرای آن با سرعت در حال انجام است.

دهنوی افزود: اتصال راه آهن گلستان به شاهرود و در ادامه آب‌های آزاد شتاب می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اینکه گلستان، قطب تولید طیور کشور است گفت: یکی از چالش‌های تولید طیور استان ، تامین برق و گاز و حمایت بانکی است که با جدیت از تولید دراین بخش حمایت خواهد شد.