یاسوج - ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:از شبانه روز گذشته تاکنون ۹ شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده و آزاد شهرستان های گرمسیری گچساران و کهگیلویه شناسایی و دستگیر شدند.

اسلام جاودان خرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با رصد مناطق آزاد از سوی محیط بانان در شهرستان گچساران ۶ نفر شکارچی متخلف شناسایی و از آنان۶ قبضه اسلحه کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: محیط بانان در سه عملیات جداگانه شکارچیان متخلف در گچساران را دستگیر و به همراه آنان لاشه ۳۱ قطعه پرنده تیهو را کشف و ضبط کردند.

وی تاکید کرد : در شبانه روز گذشته همچنین سه نفر شکارچی متخلف به همراه سه قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده خائیز دستگیر شده اند.

جاودان خرد افزود: ماموران محیط بان منطقه حفاظت شده خائیز با شنیدن صدای شلیک تیر متوجه حضور شکارچیان متخلف شدند و پس از ساعت ها تلاش این سودجویان را به همراه سه قبضه اسلحه ساچمه زنی دستگیر و از آنان لاشه یک راس کل را نیز کشف کردند.

وی تصریح کرد: شکارچیان متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: قانونگذار برای جلوگیری از شکار غیرمجاز و حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش جرائم بسیار سنگینی برای متخلفان شکار و صید حیات وحش در نظر گرفته است.

جاودان خرد ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با محیط زیست عنوان کرد : دوستداران محیط زیست می توانند گزارش های خود را با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ به مسئولان متولی گزارش کنند.

وی تاکید کرد:حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و همه شهروندان در این زمینه مسوولیت اجتماعی و انسانی برعهده دارند.

وی افزود: هم اکنون تنها ۸۰ نفر محیط بانان در ۳۱۲ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت محیط زیست به صورت شبانه روزی کار محافظت از حیات وحش را انجام می دهند