کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۶۳ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۱۳۱ میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان آماده افتتاح در دهه مبارک فجر در استان شده است.

«علی چاله‌چاله» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: با بهره‌برداری از این طرح ها در مجموع زمینه اشتغال پایدار برای ۲۷۰ نفر در استان فراهم می شود.

وی اضافه کرد: این طرح ها شامل ۳۷ طرح در زیر بخش آب و خاک، هفت طرح باغبانی، ۱۴ طرح تولیدات دامی و پنج طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: برای اجرای ۳۷ طرح آب و خاک، ۲۸ میلیارد و ۹۸۸ میلیون تومان هزینه شده است که شامل ۱۵ میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومان اعتبار عمرانی و ۱۳ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان آن هم سهم مجریان طرح هاست.

چاله‌چاله اظهار کرد: با افتتاح این طرح ها در بخش آب و خاک برای ۱۶۵ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در زیر بخش باغبانی نیز هفت طرح با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان افتتاح خواهد شد که ۱۱ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و بیش از پنج میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان آن نیز سهم مجریان پروژه ها بوده که اشتغالزایی این طرح ها نیز ۲۵ نفر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در بخش تولیدات دامی نیز ۱۴ طرح با اعتبار ۳۴میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان و اشتغالزایی ۵۰ نفر افتتاح خواهد شد.

وی طرح های صنایع تبدیلی را نیز شامل پنج طرح با اعتبار ۵۱ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در این بخش شامل ۳۵ میلیارد و ۴۳۰میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۱۶میلیارد تومان سهم مجریان پروژه‌ها بوده که در این زیر بخش نیز اشتغالزایی پروژه ها ۳۰ نفر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.