شهرکرد-ایرنا-معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲ نمایش 'خاکستری' و 'کُش تَن' از اُستان در ۲ بخش رقابتی و بخش مهمان ویژه در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارند.

شهرام فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از انتخاب نمایش 'خاکستری' که به عنوان یکی از آثار برگزیده بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور به بخش رقابتی چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت، نمایش 'کُش تَن' نیز با اجرای گروه نمایش آستاره از شهرستان فارسان به بخش مهمان ویژه این جشنواره دعوت شد.

وی ادامه داد: نمایش 'خاکستری' کار گروه تئاتر آرام شهرکرد به سرپرستی رضا ولی‌پور دهکردی است که فاطمه امینی، عرفان ربیعی و پریا امینی دهکردی بازیگران این نمایش هستند و نمایشنامه از ساختار محتوایی خوبی برخوردار است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بخش رقابتی چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مهمترین بخش جشنواره است که ۱۶ اُستان کشور در آن نماینده دارند و نمایش 'خاکستری' پیش از این برگزیده بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور شد که در بین اُستان‌های فارس،بوشهر،کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، هرمزگان و مناطق آزاد قشم و اروند در بوشهر برگزار شد.

فرجی یادآور شد: نمایش 'کُش تَن' جدیدترین اجرای گروه نمایش آستاره از شهرستان فارسان نیز در بخش جانبی چهل و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد.

وی ادامه داد :موضوع نمایش 'کُش تَن' برگرفته از باورها، آیین‌ها و سنت‌های قدیم اقوام بختیاری است و برای نخستین بار چنین نمایشی به بخش مهمان ویژه جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر راه یافته است و امسال در جشنواره در تالار سایه تهران به روی صحنه خواهد رفت.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اُستان اظهار داشت: امید است این موفقیت ها همچنان مستمر باشد و با سرمایه‌های هنری که در چهارمحال و بختیاری وجود دارد بتوان، حوزه هنر و نمایش را بیش از پیش گسترش داد و توانایی‌ها و استعدادهای هنرمندان اُستان را در بعد بین المللی و کشوری مطرح کرد.

به گزارش ایرنا، امسال جشنواره تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی شامل سه بخش رقابتی، بین الملل و میهمانان ویژه است و در بخش مهمان ویژه آثار نمایشی جهت اجرای عموم تدارک دیده می شوند.

امسال بخش مهمان ویژه در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پذیرای ۱۳ اثر نمایشی است که اُستان تهران با پنج اثر نمایشی بیشترین سهم را در این بخش دارد و هنرمندان استان‌های کرمانشاه، البرز، لرستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان دیگر شرکت‌کنندگان این بخش به شمار می‌آیند.