تهران-ایرنا- دبیر شبکه زنان جریان‌ساز و مدیر، ایده‌پرداز و طراح اصلی «باشگاه به‌پوشی» گفت: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال عرصه هم‌افزایی و تشریک مساعی و تجربیات کسب و کارهاست.

به گزارش ایرنا از ستاد خبری نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی، مهرناز خسروی اظهار داشت: از آنجایی که این دوره از نمایشگاه با محوریت کسب و کارهای دیجیتال دایر می‌شود چندین مزیت را به همراه دارد.

وی از جمله این مزیت‌ها به هم‌افزایی، آشنایی و اشتراک تجربه میان صاحبان مشاغل و کسب و کارهای دیجیتال اشاره کرد و گفت: در این زمینه فقر بسیار داریم؛ کسب و کارها در رقابت خیلی فرصت دیدن کارها و مسیر رشد و تجربه همدیگر را ندارند که این نمایشگاه چنین فرصتی را برای آنها فراهم می‌کند.

خسروی ادامه داد: در این نمایشگاه صاحبان مشاغل و کسب و کارهای دیجیتال می‌توانند اشتراک مساعی و تجربات را داشته باشند، همدیگر را پیدا کرده و از نقطه‌نظرات هم برخوردار و موانعی که پیش رو دارند را از این طریق برطرف کنند.

وی گفت: ظریب رشد کسب و کارها از طریق حضور در این نمایشگاه هم بالاتر می‌رود و این از نقاط قوت نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال است.

این فعال کسب و کار مجازی دسترسی تخصصی و هدفمند به متخصصان و اهالی فن در این حوزه را دیگر مزیت نمایشگاه عنوان کرد و افزود: از آنجایی که اتصال متخصصان دانشگاهی و صنعتی با کسب و کارهای دیجیتال به سختی رخ می‌دهد نمایشگاه باعث می‌شود که این ارتباط قوی‌تر و سریع‌تر رقم خورده و خیلی از مشکلات را نیز برطرف کند.

وی گفت: برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال مسیر رشد کسب و کارها را هموارتر کرده و نکته حائز اهمیت دیگر دسترسی هدفمند صاحبان این کسب و کارها به مسوولان مرتبط با حوزه فعالیتشان است.

خسروی ادامه داد: اگر نمایشگاه بتواند مسوولان مرتبط با حوزه کسب و کارهای دیجیتال را در کنار صاحبان این مشاغل قرار دهد خیلی از دست‌اندازهای پیش روی اینها برطرف و مشکلات موجود هم برطرف می‌شود.

وی با اشاره به مشکل ثبت ویژند (برند) و دریافت مجوز کسب و کارها، نمایشگاه را بستری برای تسهیل این امر عنوان کرد و افزود: صدور مجوزها اگر چه تسهیل شده اما مهم، آگاهی‌یابی و آگاهسازی ویژندها (برندها) برای ثبت است.

خسروی گفت: اگر خطی در نمایشگاه پیش‌بینی شود که مسوولانِ متولی صدور مجوز در آن حضور داشته باشند، سکوی پرشی برای صاحبان کسب وکارها به شمار می‌رود.

نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی CTEX به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، ۱۶ تا ۱۹ بهمن ماه امسال در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه که جلوه‌ای از هم‌افزایی ۲ نمایشگاه بزرگ و باسابقه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، حمایت از توسعه کسب و کارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب و کارها با حاکمیت است.