بیرجند - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: توسعه خدمات کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری از دستاوردهای کانون بوده و این مراکز در حال حاضر به ۱۶ مرکز سیار در استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طاهره حمیدی روز یکشنبه در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: کانون پرورش فکری زمینه پرورش استعداد و رشد خلاقیت‌ها فراهم می‌کند و تاکنون دستاوردهای خوبی داشته که نیاز است به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی شود.

وی گفت: از دیگر اقدامات کانون راه‌اندازی ۲ مرکز فرهنگی هنری مخصوص کودکان فراگیر با نیاز ویژه بوده که در شهرستان‌های بیرجند و قاینات راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: کسب بیش از ۲۰۰ نشان ملی و بین‌المللی توسط اعضای کانون، رشد ۱۰۰ درصدی بازدید از کانون و رشد ۸۰ درصدی امانت کتاب از جمله موفقیت‌های این مجموعه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلاامی بوده است.

وی به برگزاری مهرواره‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: استقبال کودکان و نوجوانان از این مهرواره‌ها تاکنون خوب بوده است.

حمیدی همچنین از افتتاح سه اتاق بازی و سرگرمی در استان خبر داد و افزود: این اتاق‌ها در دستگردان طبس، زیرکوه و درمیان با هدف کاهش آسیب اجتماعی، حمایت از طرح جوانی جمعیت و تنوع بخشی به فعالیت‌ها راه‌اندازی شده است.

وی گفت: امسال برای بزرگداشت دهه فجر ۶۰۰ عنوان برنامه ویژه کودکان و نوجوان پیش بینی شده که در ۲۸ مرکز ثابت و سیار برگزار و تلاش می‌شود در برنامه‌های دهه فجر اندیشه امام راحل و نقش مقام معظم رهبری برای کودکان و نوجوانان تبیین شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تاکید کرد: استفاده از زبان هنر مشخصه برنامه‌های کانون پرورش کودکان و نوجوان است زیرا زبان هنر به طور غیرمستقیم اثرپذیری بیشتری دارد و ایجاد فضای با نشاط و پرامید برای کودکان و نوجوانان باعث می‌شود بیشتر به برنامه‌ها علاقه پیدا کنند.

وی گفت: کانون پرورش فکری با برنامه‌های هدفمند علمی، اسلامی، مذهبی، فرهنگی و هنری قابل اطمینان‌ترین نهاد است که خانواده‌ها می‌توانند کودکان را ثبت‌نام کنند و از تنوع فعالیت‌ها بهره‌مند شوند.

حمیدی افزود: اختتامیه دومین مهرواره استانی لب خشک آب، نواختن زنگ انقلاب، رونمایی از کتاب عکس، مسابقه نقاشی زیر سایه پرچم و پخش سرودهای انقلابی در مراکز کانون پرورش کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

وی گفت: در کنار فضاسازی کانون‌ها، پخش سرودهای انقلاب و اعزام کاروان پیک امید به نقاط مرزی، محروم و حاشیه شهر برای دهه فجر پیش بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی ویژه کودکان بدسرپرست و کودکان کار، اختتامیه مسابقات بازی‌های بومی و محلی، نمایشگاه‌های متنوع فرهنگی هنری، دیدار با خانواده شهدا، دهه فیلم و برپایی ایستگاه قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌های فرهنگی و هنری گفت: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن طبق روال هر سال برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: دهه فجر امسال باید به شکل متفاوت و منعکس کننده خدمات مخلصانه دولت سیزدهم باشد.

فرشته اسدزاده با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم به خصوص در حوزه بانوان اظهار داشت: برنامه‌های اقناعی و تبیینی برای بانوان در دهه فجر پیش بینی شده و مهمترین هدف معرفی دستاوردهای حوزه زنان در ۴۴ سال از تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با یادآوری توجه نظام جمهوری اسلامی به جایگاه زنان افزود: ۱۱ بهمن ماه میزبان خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهیم بود و فیلم مستند معجزه بناسان نیز اکران می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: نشست‌های تبیینی با موضوع گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی توسط بانوان تبیین‌گر در برنامه است و سخنرانانی برای این موضوع به اقصی نقاط استان اعزام می‌شوند.

وی گفت: بازدید و تجلیل از صنوفی که فروشندگان محجبه در آنها مشغول به کار هستند در دستور کار است و اتاق اصناف هم در این برنامه مشارکت دارد.

اسدزاده با اشاره به تلاقی دهه فجر و مراسم اعتکاف افزود: اعتکاف مادر و کودک فرصتی برای تبیین‌گری مباحث حوزه زنان، بیان دستاوردها و ارایه الگوهای مناسب به‌ویژه برای نوجوانان است.

وی گفت: با همت حوزه هنری استان محفل ادبی «زن در آینه شعر انقلاب» برگزار می‌شود و برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان استان از دیگر برنامه‌هاست.