تهران- ایرنا- مهمترین نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران به ترانسفرهایی مربوط می‌شود که در آن‌ها بازیکنان مجددا به تیم‌ها و سرمربیان اسبق خود برگشتند.

به گزارش ایرنا، ششم بهمن‌ماه، پایان رسمی فعالیت تیم‌های لیگ برتری در بازار نقل و انتقالات زمستانی بود. انتظار می‌رفت پنجره‌ زمستانی پررفت و آمدتری را مشاهده کنیم اما در عمل این اتفاق رخ نداد. با این وجود جابه‌جایی‌های جالب توجهی انجام شد و به جز استقلال، ۱۵ تیم دیگر حداقل یک و حداکثر هشت خرید را انجام دادند. در این گزارش به مهمترین ترانسفرها می‌پردازیم:

روبرتو تورس(فولاد) : اسطوره‌ی اوساسونا در اهواز

در اولین بازی و در اولین فرصتی که نصیبش شد نشان داد که از کجا آمده و قرار است چه تاثیری در فولاد خوزستان داشته باشد. از روبرتو تورس صحبت می‌کنیم. هافبک بازی‌سازی اوساسونا که سال‌ها برای این تیم بازی کرد و به نوعی اسطوره‌ی آنها شد اما بعد از عدم تمدید قراردادش ترجیح داد تا به کمک هم‌تیمی‌ سابقش یعنی جواد نکونام بیاید. تورس بدون شک مهمترین انتقال زمستانی فوتبال ایران بود. بازیکنی باکیفیت که در اولین حضورش اثبات کرد تعاریف از او اغراق‌شده نیست.

سیاوش یزدانی(سپاهان) : جدایی جنجالی از خانه‌ی ناامن و بازگشت به اصفهان

پس از کش و قوس‌های فراوان استقلال را ترک کرد و به سپاهان بازگشت تا شاهد جنجالی‌ترین انتقال زمستانی لیگ برتر باشیم. یزدانی به یک باره در لیست خروجی ساپینتو قرار گرفت و قراردادش در ساعت پایانی نقل و انتقالات به صورت یک طرفه از جانب باشگاه استقلال فسخ شد. یزدانی روز یکشنبه به صورت رسمی به سپاهان بازگشت تا جای خالی ۲ مدافع جدا شده‌ی این تیم را پر کند و با محمد دانشگر بار دیگر هم‌تیمی شود.

محمدرشید مظاهری(پیکان) : مقصد غیرمنتظره‌ی گلر پرحاشیه

در استقلال و سپاهان به آن چیزی که می‌خواست دست پیدا نکرد و با حواشی زیادی که داشت نیمکت‌نشین سید حسین حسینی و پیام نیازمند شد. همین مساله کار را به جایی کشاند که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های یک دهه‌ی اخیر فوتبال ایران سر از تیم پیکان دربیاورد. رشید در جمع خودروسازان کار خود را با یک کلین‌شیت آغاز کرد. باید دید او می‌تواند در این تیم بدون هوادار و در فضای بدون حاشیه‌اش به همان سنگربان امن سابق تبدیل شود یا خیر.

لئاندرو پریرا(پرسپولیس) : جانشین لوکادیا با سابقه‌ی درخشش در سری آ و جی‌لیگ

پرسپولیس برای پر کردن جای خالی یورگن لوکادیا به سراغ یک مهاجم برزیلی رفت و لئاندرو پریرا را استخدام نمود. بازیکنی ۳۱ ساله و ۱۹۰ سانتی‌متری که سابقه‌ی بازی در برزیل، بلژیک و ژاپن را دارد. این مهاجم بلندقامت در فوتبال برزیل و ژاپن سابقه‌ی آقای گلی دارد و باید دید در دومین تجربه‌ی آسیایی‌اش چه نمایشی خواهد داشت. به نظر می‌رسد در دیدار برابر آلومینیوم شاهد رونمایی از این بازیکن نباشیم.

حامد پاکدل(تراکتور) : بازگشت به تبریز برای تکرار روزهای خوب گذشته

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس بعد از ناکامی در لباس این تیم تصمیم گرفت پیراهن سرخ را از تنش بیرون نیاورد اما شهر خود را تغییر دهد و بازهم به تبریز بازگردد. تبریز جایی بود که در آن فوتبال ایران، حامد پاکدل را شناخت. او حالا در لباس تی‌تی‌ها قصد دارد مجددا به روزهای خوب گذشته و بازگردد و البته رقابت سختی را با محمد عباس‌زاده و رضا اسدی داشته باشد.

محمدرضا حسینی(گل‌گهر) : شاگردان ژنرال به ژنرال برمی‌گردند

بعد از ذوب‌آهن و سپاهان نوبت به گل گهر رسید تا بازهم شاهد همکاری امیر قلعه‌نویی و محمدرضا حسینی باشیم. هابک باتجربه‌ی طلایی‌پوشان آنچنان که باید و شاید مورد پسند ژوزه مورایس نبود و این بهترین زمان برای کار کردن مجدد زیر نظر ژنرال بود. حسینی آنقدر مورد اعتماد قلعه‌نویی هست که چند روز پس از حضورش در سیرجان، ۹۰ دقیقه در دربی کرمان بازی کرد و تعویض نشد.

مسعود شجاعی(هوادار) : بازهم زوج مسعود- ساکت

پس از سایپا، هوادار دومین تیم تهرانی‌ای است که مسعود شجاعی در آن بازی خواهد کرد. شجاعی اولین روزهای فوتبالش را در جمع نارنجی‌پوشان گذراند و حالا آخرین روزهای دوران بازیگری‌اش در هوادار سپری خواهد شد. شجاعی در تراکتور و نساجی با ساکت الهامی کار کرد و آنها موفق شدند در کنار هم ۲ قهرمانی در جام حذفی را به دست بیاورند. باید دید همکاری مجدد این ۲ نفر به چه نتیجه‌ای در هوادار منتج خواهد شد.