اهواز - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: کمبود تیمداری در رشته‌های والیبال، بسکتبال و به ویژه فوتبال بانوان استان به شدت احساس می‌شود.

حمید بنی تمیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ما در بخش بانوان ۲ هندبالیست بسیار خوب خوزستانی داریم که ستاره های تیم ملی هستند؛ همچنین در تکواندو و فوتسال شرایط خوبی داشته و در تیراندازی حتی شانس المپیکی شدن هم داریم. در رشته فوتبال با وجود اینکه تیمی در استان نداریم ولی بازیکنان ما در سایر باشگاه ها و تیم های ملی حضور دارند.

وی ادامه داد: ۱۹ رشته را برای تیمداری بانوان خوزستان در سطح کشور پیش بینی کردیم همچنین تمام تلاش خود را می کنیم که یک تیم فوتبال بانوان از خوزستان در کشور داشته باشیم.

وی گفت: غیر از اعتبار مستقیمی که از سوی وزارتخانه به نام ورزش بانوان دریافت می‌کنیم، مکلف هستیم هر اعتباری که به ورزش استان اختصاص پیدا می کند ۳۰ درصد آن را برای بخش بانوان کنار بگذاریم که خود به این موضوع اعتقادی نداشته و معتقدم بودجه ورزش بانوان باید با آقایان برابر باشد.

وی افزود: هزینه اعزام یک تیم آقایان و بانوان با هم برابر است لذا در یک سال گذشته سعی کردیم بر اساس نیاز به ورزش بانوان استان کمک کنیم. به عنوان مثال ملاک ما برای بانوان در مراسم تجلیل از ورزشکاران خوزستان، فقط کسب نشان طلا، نقره و برنز آسیا و جهان نبود بلکه هر خانمی که به مسابقات آسیایی رفته بود فارغ از مدال آوری از او تقدیر کردیم تا باعث ایجاد انگیزه در بین بانوان استان شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه اعتبارات ورزش بانوان استان کافی نیست ادامه داد: این اعتبارات ناچیز نمی تواند جوابگوی ورزش بانوان باشد و برای توسعه ورزش بانوان نیاز به اعتبار بیشتری داریم.

وی افزود: خوزستان با کمبود شدید زیرساخت ورزشی روبه رو است و در اهواز نیز نیاز مردم با زیرساخت های ورزشی همخوانی ندارد. در اهواز که مرکز استان است یک سالن چند منظوره استاندارد برای برگزاری یک رقابت بین المللی و حتی کشوری بانوان نداریم که یک معضل بسیار بزرگ است.

بنی تمیم گفت: داشتن یک سالن ورزشی مختص بانوان خوزستان، مطالبه به حقی است اگرچه ما در استادیوم تختی اهواز یک زمین چمن و سالن ورزشی مختص بانوان داریم ولی این امکانات کم است و بیشتر بار روی باشگاه های خصوصی است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پارک بانوان اهواز بیان کرد: ۲ بار در شورای ورزش خوزستان موضوع پارک بانوان واقع در منطقه زوویه اهواز را مطرح کردیم که بر اساس آخرین گزارش شهرداری، پیمانکار طرح مشخص و تامین اعتبار برای بهسازی و روشنایی پارک صورت گرفته است اما در خصوص پارک بانوان گلستان، شهرداری دنبال تغییر کاربری پارک است که فعلا به آنها اجازه نداده‌اند.مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت:

بنی تمیم گفت: انتظار داریم که "ورزش" دغدغه استان شود و کارها با سرعت بیشتری پیش برود.

گفتنی است تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته در خوزستان ۴۸ هزار و ۳۴۱ نفر است. پارسال حدود ۲۲ هزار و ۹۷۸ ورزشکار خانم در رویدادهای ورزش همگانی مشارکت داشتند. این تعداد در رویدادهای روستایی و عشایری چهار هزار و ۲۹۷ نفر بود.