یزد - ایرنا - رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به آغاز دهمین المپیاد ورزش محلات شهر یزد از ۱۲ بهمن ماه گفت: تاکنون یکهزار و ۷۰۰ نفر در این مسابقات ثبت نام کردند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام «مجتبی صداقت» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در المپیاد شده از ۲۴ دیماه آغاز شده است افزود: بیشترین شرکت کنندگان مربوط به محلات امامشهر، آزادشهر، نعیم آباد، مسکن و صفائیه است.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام در رشته های انفرادی تا ۴۸ ساعت قبل از برگزاری مسابقات و در رشته های تیمی تا زمان اجرای مسابقات است اظهار کرد: این مسابقات در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار می شود و فاقد هر گونه محدودیت سنی و برای عموم آزاد است.

وی خاطرنشان کرد: این رقابتها در ۳۷ رشته بخش انفرادی، ۱۶ رشته در بخش تیمی، ۲ رشته به صورت خانوادگی و ۶ رشته در بخش جانبازان و معلولان برگزار می شود.

صداقت گفت: در سال گذشته ۱۵ هزار نفر در این المپیاد شرکت کردند امسال هم پیش بینی می شود که افزون بر این تعداد ثبت نام کنند، به همین علت اختتامیه این المپیاد در سه بخش در سه بازه زمانی ۱۲ بهمن تا ۲۶ اسفندماه، ۱۴ فرودین تا دوم اردیبهشت و ۶ اردیبهشت تا ۳۰ خردادماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی با بیان در المپیاد سال گذشته ۷۰۰ مدال به برگزیدگان رشته های مختلف اعطا شد افزود: در سال جاری ۱۷۰۰ مدال به ارزش ۵۷۶ میلیون تومان به برگزیدگان اهدا می شود .

وی همگرایی خانواده‌ها، تحرک بدنی، سلامت جسمی ،روانی و ارتقای نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری المپیاد مذکور بیان و تصریح کرد: ۳۱ هیات ورزشی در برگزاری این المپیاد با این سازمان همکاری دارند.

وی از دیگر برنامه های این سازمان به مناسبت دهه فجر را برگزاری نمایشگاه‌های انقلاب در ۳۰ مدرسه شهر یزد و روایتگری دانش اموزان از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان و اظهار کرد: جشن کودکان انقلاب در شب دوازدهم بهمن در محل امامزاده جعفر(علیه السلام) با همکاری هیات شباب الحسن برگزار می شود.

صداقت همچنین از برگزاری ۱۰ جشن بزرگ منطقه‌ای در پنج منطقه شهر یزد خبر داد و گفت: هر شب ایام الله دهه فجر، اجرای سرود و نمایش ویژه دهه فجر در میدان امیرچخماق برگزار می شود.

معاون شهردار یزد با بیان این که امسال نیز فضاسازی شهری همانند سالهای گذشته در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: طرح ابتکاری امسال سازمان موضوع بوم گردی انقلاب اسلامی در یزد است که طی آن با حضور دانش آموزان در تعدادی از مکانهای تاریخی مرتبط با انقلاب در یزد، روایتگری راویان انقلاب را خواهیم داشت.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اختتامیه رویداد گردشگری شهری ، پخش مستند پولیتزر (خون نامه دردناک ۲۸ شهید نوجوان و جوان یزدی واقعه محرم سال ۶۲ شمسی در جبهه غرب یزد ) و رویداد استعدادیابی ستاره شهر را از دیگر برنامه های دهه فجر این سازمان بیان کرد.