گناباد-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان گفت: مدیر مدرسه "احمد نقره" این شهرستان خراسان رضوی با اجرای طرح ابتکاری خود تحت عنوان "مدرسه سبز" و مشارکت دادن دانش‌آموزان در جمع‌آوری پسماندهای قابل تفکیک آنان را همیار محیط زیست کرد.

مجتبی رضانژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیر این دبستان پسرانه با هدف مشارکت دانش آموزان در حفظ محیط زیست کیفهای مخصوصی در اختیار آنان قرار داده است، به طوریکه دانش آموزان هم زباله های قابل تفکیک را در منازل خود جمع آوری و به وسیله این کیفها به مدرسه انتقال می دهند.

وی ادامه داد: این پسماندهای قابل تفکیک در محیطهای مخصوصی در مدرسه جمع آوری و بعد از فروش هزینه آن صرف فعالیتهای آموزشی و تامین ملزومات این مدرسه می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان گفت: این اقدام قابل توجه مدیر مدرسه در بجستان به نوعی فرهنگ و حس مشارکت برای حفظ محیط زیست را بین دانش آموزان افزایش می دهد و به حفظ این بخش به عنوان یک سرمایه مهم اجتماعی تاکید می کند.

وی با بیان اینکه مشارکت آحاد مختلف مردم نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارد، تصریح کرد: جلب مشارکت دانش آموزان و موجب می شود که احساس مسوولیت آنان در سنین بالاتر هم افزایش یابد و به افراد مسوولیت پذیری در این زمینه تبدیل شوند.رضا نژاد گفت: این طرح الگوی خوبی برای افزایش مشارکت مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.