قزوین - ایرنا - معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: تاکنون مسایل و مشکلات ۱۰ هزار و ۲۵۹ واحد تولیدی کشور با کمک و حمایت های دستگاه قضا حل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جمادی روز یکشنبه در نشست فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری قزوین افزود: در کنار این موضوع با حمایت دستگاه قضا شاهد احیای ۵۲۸ واحد تولیدی تعطیل شده در کشور بوده ایم که ۴۱ مورد آن سهم استان قزوین بوده است.

وی اظهار کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه همچنین مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی با حضور معاون قوه به طور مستمر رصد و پیگیری می شود.

این مسوول قضایی خاطرنشان کرد: در نشست آیننده این ستاد مسایل و مشکلات شرکت های دانش بنیان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه یادآور شد: پیشنهاد اهالی تولید برای مسایل و مشکلات بخش صنعت به طور حتم مورد توجه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه قرار خواهد گرفت.

علی شعبانی رییس کل دادگستری قزوین نیز در این نشست گفت: از همه ظرفیت های پیش بینی شده در قانون در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری برای حل مسایل و مشکلات تولیدکنندگان استفاده می شود.

وی اظهار کرد: ما حامی تولید و تولیدکننده واقعی هستیم اما باید توحه داشت برخی به نام تولید تسهیلات را در بخش های غیر تعیین شده هزینه و یا پس از مدت ها و چندین بار مهلت به تعهدات خود عمل نمی کنند که در این رابطه اگر به تکالیف قانونی عمل نشود شاهد تضییع حقوق بیت المال خواهیم بود.

این مسوول گفت: ما در کنار ستاد اقتصاد مقاومتی، شورای حفظ بیت المال را داریم بنابراین باید به طور متوازن به وظایف قانونی خود عمل کنیم.

به گزارش ایرنا، در این نشست مسایل و مشکلات چند واحد تولیدی استان با حضور مدیران و مالکان آنها مورد بررسی قرار گرفت.