سبزوار - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: خدمات تشخیصی و درمانی سرطان به بیش از ۶ هزار بیمار مبتلا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی ارائه شد.

به گزارش ایرنا، دکتر داود سروش، دوشنبه به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار بیماران مبتلا به سرطان در ۶ شهرستان زیر پوشش درمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بیش از ۶ هزار نفر است که با توجه به اهمیت کنترل سرطان، خدمات در حوزه های مختلف غربالگری، تشخیص زودهنگام و مراقبت های حمایتی و تسکینی به این بیماران داده می شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تلاش می‌کند با حفاظت مالی و ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب، مطابق بر بسته های خدمتی و راهنمایی های بالینی در مسیر کاهش آلام بیماران سرطانی گام های موثری بردارد.

دکتر سروش افزود: هم اینک اقدامات تشخیصی و درمانی طبق بسته های ابلاغی وزارت بهداشت برای بیماران مبتلا به سرطان در نواحی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ارائه می شود.

وی گفت: بدین‌منظور ارائه خدمات تشخیص زودهنگام سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ در مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری های غیرواگیر و سرطان مستقر در کلینیک ویژه این دانشگاه برای بیماران در حال انجام است.

وی ادامه داد: وجود دستگاه های به‌روز ماموگرافی، سونوگرافی، کولونوسکوپی و کولپوسکوپی، ارائه ویزیت های تخصصی، برخی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در زمینه تشخیص و درمان سرطان است که اگر فردی مبتلا باشد با روش استاندارد درمان شده و در غیر آن صورت زیر پوشش ویزیت و معاینه دوره ای قرار می‌گیرد.

هشتم تا پانزدهم بهمن ماه، هفته پویش ملی مبارزه با سرطان نام گرفته که امسال با شعار "فاصله ها را کم کنیم" در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.