خرم‌آباد - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: برنامه های مختلف فرهنگی از جمله جشنواره فرهنگی، اجتماعی "چله انقلاب" در پنج رشته فرهنگی هنری، ورزشی، مهارتی، قرآنی و سرگرمی به منظور فرا رسیدن ایام دهه فجر برگزار می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید لطف‌الله حیات الغیب روز سه شنبه اظهار کرد: نواختن زنگ انقلاب در مدارس، کارخانه‌ و واحدهای صنعتی، برگزاری رژه موتوری نیروهای مسلح از فرودگاه تا گلزار شهدای خرم آباد، غبارروبی گلزار و دیدار با خانواده‌ شهدا و ایثارگران از مهمترین برنامه های روز نخست دهه فجر می باشد.

وی افزود: اعزام طلاب و روحانیون به مناطق مختلف، دیدار مردم، مسوولان و نیروهای مسلح با نماینده ولی‌فقیه در استان، برگزاری مسابقه خوشنویسی با موضوع "پرواز لاله‌ها" و جشن پرواز بادبادک‌ها توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از برنامه‌های دهه فجر خواهد بود.

حیات الغیب ادامه داد: روایت‌گری، تبلیغ و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط روحانیون در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، مساجد و پایگاه‌های مقاومت، تجلیل از بانوان شاخص، برپایی نمایشگاه فعالیت‌های بانوان کارآفرین همچنین نشست‌های بصیرتی با موضوع "زن، زندگی، آزادی" قبل و بعد از انقلاب از دیگر اقدامات دهه فجر می باشد.

وی تصریح کرد: مسابقه پیامکی "فجر مهر ۱۳"، جشنواره فیلم و موسیقی فجر، جشنواره تجسمی فجر و جشنواره چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در ۹۰ روستای شاخص نیز از برنامه‌های دهه فجر امسال است.

وی به برگزاری جشن بزرگ عشایری در منطقه "قلعه رزه"، دیدار جامعه زنان با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: پویش‌ و جشنواره‌های پوستر- شعار نویسی همچنین اجرای جنگ‌های شادی از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال خواهد بود.

اهتزاز پرچم ایران در ۱۰۹ بقاع متبرکه لرستان به مناسبت دهه فجر

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز گفت: به مناسبت دهه فجر، پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ۱۰۹ بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم استان به اهتزاز در می‌آید.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فضاسازی محیطی و پیرامونی با هدف تعظیم شعائر و ایجاد شور و نشاط، برگزاری مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت مُبلغان اعزامی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه در دهه فجر امسال در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری ۳۰۰ برنامه فرهنگی در دهه فجر امسال گفت: اجرای گروه سرود و تواشیح، شعرخوانی شاعران انقلابی، برگزاری مسابقه بصیرتی و فرهنگی، برگزاری محفل اُنس با قرآن کریم، سخنرانی شخصیت‌های برجسته سیاسی همچنین غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گرانقدر آرمیده در جوار بقاع متبرکه، در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان و اهدای جهیزیه بین نوعروسان در قالب طرح "قرار دوازدهم" همزمان با دهه فجر امسال در لرستان اجرایی می شود.