بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: همانطور که در بیانات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی مشخص است فرهنگ در همه امور حرف اول را می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در پنجاه و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی افزود: دشمن که از همه توطنه‌هایش شکست خورده از راه جنگ شناختی وارد شده و برای اثرگذاری روی باورها تلاش می‌کند لذا در قالب جنگ ترکیبی نیز توان و توطئه‌های خود را تجمیع کرده است.

وی گفت: اما همه توطئه‌های دشمنان با حضور مسوولان و مردم در صحنه منجر به شکست شده است اما نباید از دشمن غافل شویم چون با مکر و حیله از راه‌های دیگری وارد می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با اشاره به موضوعات مطرح‌ شده در این نشست از جمله انتخاب یک روز به نام بیرجند همچنین طرح «مردم شایسته خدمت» اظهار داشت: در این ارتباط بررسی‌های لازم انجام و تصمیمات مناسبی در جلسات آینده گرفته شود که رضایت خداوند و مردم را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: همه مسوولان مکلف به رفع مشکلات مردم هستند لذا باید تصمیمات کارساز در جلسات گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه توسط کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان افزود: در مدت هفت ماه انتصابم به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در هفت جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها حضور داشتم.

علی فرخنده درباره انتخاب روز فرهنگ بیرجند گفت: سالروز «حماسه و قیام مردم بیرجند در هفتم بهمن» و «سالروز صدور پیام مقام معظم رهبری برای یادواره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی» در سال ۱۳۹۷ و اطلاق معظم‌له به بیرجند به عنوان دیار «علم و ایمان» در جلسات کارگروه انتخاب شده است و در شورای فرهنگ عمومی با رای اعضا یکی از این موارد تصویب خواهد شد.

وی با اشاره به طرح «مردم شایسته خدمت» در چهار حوزه اجرایی «مسوولان، مردم، اصناف و رسانه» اظهار داشت: در حوزه مسوولان، برگزاری میز خدمت در مساجد محوری با تمرکز بر مناطق محروم و با سنجش نیاز هر محله و انتخاب یک روز به نام روز نظارت پیش‌بینی شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش مردم هم راه‌اندازی پویش‌های مردمی و ساماندهی ظرفیت‌های مالی، تکریم چهره‌های برتر، احیای برخی سنت‌های حسنه و تقدیر از اصناف با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت و راه‌اندازی پویش کاسب امین برای تشکر از بازاریان همراه در مدت قطعی گاز لحاظ شده است.

وی درخصوص بخش رسانه طرح مردم شایسته خدمت گفت: پوشش اقدامات انجام شده در سه حوزه اول، معرفی مساجد الگو و انعکاس پویش‌های مردمی با همت رسانه و مدیریت صدا و سیمای استان پیشنهاد شده است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: به دنبال بیانات مقام معظم رهبری درخصوص جهاد تبیین،‌ قرارگاهی در استان تشکیل شد و بعد از آن با اقشار مختلف از جمله فرهنگیان و دانش‌آموزان، حوزه‌های علمیه و روحانیون، مساجد و محلات، اساتید و دانشگاهیان جلساتی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام امین‌رضا کمالی ادامه داد: در این راستا ۸۹ جلسه تبیینی در سطح مساجد بیرجند و ۲۳ جلسه تبیینی در مدارس برگزار شده که آموزش ۵۰ تبیین‌گر به منظور اعزام به مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست روابط عمومی‌ها خود را با توجه به تشکیل جبهه رسانه‌ در حوزه انقلاب فعال‌تر کنند.