طالب محمدی روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه سنجش به عنوان یکی از شیوههای اصلی کیفیت بخشی در نظامهای آموزشی به شمار میرود و رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش وپرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.
وی با اشاره به آغاز سنجش سلامت نوآموزان پیشدبستانی در استان گفت: ۱۴ پایگاه ثابت در مراکز مشکلات ویژه یادگیری ومدارس با نیازهای ویژه در ۱۱ شهرستان وناحیه و ۲ پایگاه سیار برای اجرای برنامه ملی سنجش نوآموزان پیش دبستانی درسطح استان اختصاص یافته است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: در رویکرد جدید، اولیا می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی sirat.csdeo.ir یا my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاههای سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.
وی یادآور شد: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر و دانش آموزان بی بضاعت رایگان است (از طریق شناسایی کد ملی واتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی انجام خواهد شد.
محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی نوآموزان برای ورود به مدرسه وایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از نارساییها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی وارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی آنان اعلام کرد.
درخشش دانشآموزان با نیاز ویژه در جشنواره آثار دستی و تجسمی
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در هفدهمین جشنواره آثار دستی وتجسمی حائز ۲ رتبه برتر کشوری شدند، گفت: هفدهمین جشنواره غیر حضوری آثار دستی وتجسمی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور به میزبانی مازندران و با درخشش دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برگزار شد.
وی افزود: در رشته درودگری هفدهمین دوره مسابقات فرهنگی وهنری دانش آموزان استثنایی پیمان امینی ومتین مرادخانی دانش آموزان دوره متوسطه مدرسه استثنایی نوآوران سنندج موفق به کسب رتبه های اول وسوم کشوری شدند.
محمدی با برشمردن سیستم آموزشی به عنوان سرمایه ای ضروری برای تحقق اهداف توسعه و مهم ترین ابزار موجود برای پیشبرد و واقعیت بخشیدن به آرمانهای جوامع مختلف اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش توان بخشیدن به فرد در راستای توسعه کامل استعدادها و نیز شناخت توانمندی های خلاق خود است.