تهران- ایرنا- معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی اهانت به قرآن کریم در برخی کشورهای غربی و اقدامات تروریستی و کشتار مسلمانان در پاکستان را نشانه «ورشکستگی غرب» ارزیابی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در توییتی نوشت: توهین آگاهانه به قرآن کریم در سوئد، هلند و تعدادی از کشورهای غربی تحت نظارت دولتهای آنها بیانگر میزان ظلم و پرخاشگری نسبت به مسلمانانی است که تسلیم انحراف‌ها و اصول آنها نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تلاقی غرب در اهانت به قرآن و اقدام داعش مورد حمایت آمریکا برای قتل و کشتار صدها نفر در پاکستان، نشانه‌ای از ورشکستگی آنها در سطح انسانی است.

پیش از این نیز حزب الله در بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از نمازگزاران گفت: اصرار گروهای تکفیری بر ارتکاب جنایت های هولناک و هدف قرار دادن امنیت و ثبات کشورهای مسلمان مستلزم ایجاد همکاری کشورهای اسلامی برای مبارزه با قاتلانی است که به دروغ تظاهر به دین داری می کنند.

حزب الله در پایان تلاش مضاعف دولت پاکستان در برقراری امنیت و تعقیب مجرمان و مقابله با تروریسم آنها را خواستار شد.

این حادثه تروریستی روز دوشنبه در مسجدی واقع در منطقه قرمز شهر «پیشاور» پاکستان رخ داد که در جریان آن صدها تن کشته و زخمی شدند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت انفجار در شهر پیشاور را برعهده نگرفته است.

سیزدهم اسفند سال گذشته درپی عملیات انتحاری در حین اقامه نماز جمعه در مسجد شیعیان شهر پیشاور در منطقه "کوچه رسالدار" دست کم یکصد نمازگزار به شهادت رسیدند. گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.