کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه عصر سه‌شنبه در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی ضمن اعلام همدردی با زلزله‌زدگان خوی، از آمادگی کرمانشاه برای هر نوع کمک امدادی به زلزله زدگان خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» در این تماس تلفنی از آماده باش تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله خوی خبر داد و گفت: با توجه به زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری سال ۱۳۹۶ در کرمانشاه، تجربیات گرانبهایی در استان وجود دارد که در صورت نیاز در اختیار استان آذربایجان غربی قرار خواهد گرفت.

«محمدصادق معتمدیان»، استاندار آذربایجان غربی هم با تشکر از تماس استاندار کرمانشاه از مدیریت شرایط پس از زلزله خبر داد و گفت: هم اکنون وضعیت تحت کنترل و مسائل پیش آمده مدیریت شده است.

هلال احمر کرمانشاه ۶۴۰ تخته چادر به مناطق زلزله‌زده خوی ارسال کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز گفت: به منظور اسکان اضطراری زلزله‌زدگان شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی، ۶۴۰ تخته چادر به این منطقه ارسال شد.

«محمدباقر محمدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ارسال اقلام امدادی هلال احمر استان کرمانشاه به منطقه زلزله زده خوی در آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد ولی با توجه به نیاز شهرستان خوی و اعلام سازمان امداد و نجات، این تعداد چادر طی دو مرحله به این منطقه ارسال شده است.

وی یادآور شد: با توجه به وقوع زلزله ۵/۹ دهم ریشتری در شهرستان خوی از توابع استان آذربایجان غربی و اعلام سازمان امداد و نجات به استان‌های معین، جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز جهت هرگونه امدادرسانی اعلام آمادگی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: بلافاصله تیم‌های واکنش سریع استان نیز به حالت آماده باش درآمدند و این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز تیم‌های عملیاتی و تجهیزات لجستیکی نیز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

این زمین لرزه که در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی نیز احساس شد براساس آخرین آمار سازمان اورژانس کشور تاکنون یک هزار و ۱۷۴ مصدوم و سه فوتی برجای گذاشته است.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.