قشم - ایرنا - شهردار قشم گفت: این شهرداری به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام محمد تقی (ع) جواد الائمه، بازگشت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با آذین بندی، چراغانی و انجام تبلیغات فرهنگی محیطی به استقبال این دهه با شکوه رفت.

میرداد میردادی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با تلاش کارکنان واحدهای مختلف شهرداری قشم فضا سازی کم نظیری در سطح شهر انجام شده و این شهر مرزی آماده برگزاری جشن های گرامیداشت چهل و چهارمین دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با شعار محوری «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» است.

وی ادامه داد: دهه فجر سرمایه عظیم نظام اسلامی است که به همت امام خمینی (ره) متولد شد و الگوی تمام عیاری که با نام این نهضت شکل گرفت در تمامی جهان شناخته شده است.

شهردار قشم توضیح داد: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بیشتر میادین، محله ها، بلوارها و خیابان های سطح شهر قشم آذین بندی شده و قشموندانی هم که کوچه ها و محل های شهر را تزئین و تصاویر آن را برای روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی این شهر ارسال کنند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

شهردار قشم توضیح داد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مرهون جانبازی ها، فداکاری ها و رشادت های همه شیر زنان و غیور مردان بزرگی است که در لبیک به ندای بنیانگذار جمهوری اسلامی، برای مبارزه با طاغوت و استقرار نظام سیاسی الهی هر آنچه را که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و با حماسه آفرینی های خود زمینه طلوع خورشید فروزان اسلام را بر پهنه ایران اسلامی فراهم کردند.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌ شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.