همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: بارش شدید برف دید افقی رانندگان عبوری از معابر درون شهری را به کمتر از ۱۰ متر رساند.

سرهنگ فرخ جمالی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ریزش برف از بعدازظهر امروز در شهر همدان آغاز شد و با نزدیک شدن به عصر و شب هنگام شدت گرفت.

وی افزود: هم اینک همه معابر درون شهری همدان لغزنده اند و به رانندگان توصیه می شود تا حد امکان از تردد با خودروی شخصی پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان ادامه داد: با توجه به محدودیت دید و لغزندگی سطح معابر از بعدازظهر امروز تاکنون ۵۰ سانحه رانندگی در شهر همدان‌رخ داده است.

سرهنگ جمالی گفت: بخشی از سوانح خسارتی ناشی از محدودیت دید رانندگان، ترمز ناگهانی و حرکت با دنده عقب برای خروج از پارک و برخورد با دیگر وسایل نقلیه به علت محدودیت دید است.

وی بیان کرد: برخی خیابان هایی که پس از حفاری و کنده کاری با اتمام کار عمرانی ترمیم شده بود با جریان یافتن آب و شستشوی معابر مجدد تبدیل به حفره و دست انداز شده اند که در کندی تردد و بروز ترافیک تاثیر داشته است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: هم اینک حجم ترافیک در میدان‌مدرس، بلوار بعثت، میدان جهاد و میدان پروانه ها بسیار سنگین است.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: با توجه به افزایش حجم ترافیک، مدت زمان رسیدن ماموران پلیس راهور در صحنه تصادف و ترسیم کروکی سوانح رانندگی نیز طولانی شده است.

طبق گزارش کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، فعالیت سامانه بارشی که از عصر دوشنبه در همدان آغاز شده تا صبح چهارشنبه هفته جاری به ویژه در نیمه غربی استان ادامه دارد.

محمد حسن باقری شکیب به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، امروز و فردا بارش باران و برف را در استان همدان شاهد خواهیم بود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.