گناباد-ایرنا- امام جمعه گنابادگفت: تحقق جهاد تبیین و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید در برنامه های دهه فجر سالجاری عینیت یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسن صادقی نسب سه شنبه شب در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد با اشاره به ترفندهای دشمنان برای تضعیف و زیر سووال بردن خدمات نظام جمهوری اسلامی افزود: مسوولان و روحانیون باید با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری برای تحقق جهاد تبیین و بیان خدمات این نظام در بخش‌های گوناگون بعد پیروزی انقلاب تاکنون در جامعه و بین آحاد مردم و از جمله جوانان و نوجوانان بکوشند.

وی ادامه داد: جهاد تبیین و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تنها منحصر به دهه فجر نیست بلکه در طول سال هم باید از همه ظرفیت‌های جامعه برای تحقق این مهم استفاده کرد ولی در دهه فجر باید رویکرد اصلی برنامه ها قرار بگیرد.

امام جمعه گناباد با اشاره به وظیفه خطیر روحانیون برای جهاد تبیین در جامعه گفت: روحانیت در سختی ها همواره در کنار مردم و در خط مقدم خدمت به آنان حضور دارند و امروز به فرمان مقام معظم رهبری روحانیت پرچمدار جهاد تبیین هستند و دستاورد های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را برای مردم تبیین می کنند.

حجت الاسلام صادقی نسب اظهار داشت: دشمنان و عوامل آنها در اغتشاشات اخیر و با عمامه پرانی به دنبال تضعیف روحانیون بودند ولی به اهداف خود نرسیدند و روحانیون برای دفاع از مردم و دستاردهای انقلاب حتی جان خود را هم نثار می کند.

در آستانه ولادت امام جواد (ع) و در آغاز دهه فجر آیین عمامه گذاری ۱۷ نفر از طلاب حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد برگزار شد.

۱۶۰ طلبه در سه سطح حوزوی در حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد شاغل به تحصیل هستند.

بیش از ۲۸۰ برنامه طی ایام دهه فجر امسال در بخشهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و هنری در شهرستان گناباد برگزار می شود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.