کاشان - ایرنا - فرماندار اردستان گفت: ۵۱۶ واحد مسکونی در قالب طرح های نهضت ملی، کریمان و روستایی در شهرستان در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، سید محمد هادی احمدی طبا زواره روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن اردستان افزود: هم اکنون‌ با همکاری مردم ۱۳۲واحد مسکن طرح نهضت ملی با زیر بنای ۸۵ مترمربع در قالب ۱۱بلوک ۱۲ واحدی در سطح شهرستان در حال ساخت است.
وی اظهار کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۸ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله پیش بینی شده و آورده هر متقاضی باقی مانده قیمت تمام شده است.
فرماندار اردستان بیان کرد: ساخت ۲۴۴ واحد مسکن کریمان شامل ۲۲۰ واحد دراردستان و ۲۴ واحد درشهر مهاباد باهدف خانه‌دار شدن قشرهای کم درآمد و بدون خانه درحال ساخت است، همچنین با پیگیری‌های مستمر و همکاری اداره‌های مربوط اقدام‌های اداری اختصاص زمین مورد نیاز برای ۴۵۰ واحد در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد انجام شده است.
احمدی طبا زواره گفت:برای تامین زمین مورد نیاز این واحد ها با الحاق ۳۹ هکتار زمین به شهر اردستان و ۱۰ هکتار به شهر مهاباد موافقت شده و الحاق ۱۷ هکتار به شهر زواره نیز در دست اقدام است و تا پایان بهمن ماه انجام می شود و با این الحاق ها امکان ساخت مسکن تک واحدی برای متقاضیان فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه قراداد منعقد شده با پیمانکار در شهر اردستان ۶۰ میلیارد تومان و در شهر مهاباد پنج میلیارد تومان است، گفت: مرحله نازک‌کاری پس از انجام عملیات سفت‌کاری به پیمان گذاشته خواهد شد.
فرماندار اردستان بیان کرد: در برهه کنونی سهم آورده هر متقاضی مسکن کریمان ۸۲ میلیون تومان و برآورد اولیه ساخت هر متر مربع این واحد ها افزون بر ۶ میلیون تومان است که از محل آورده متقاضی، تسهیلات بانکی و دیگر محل ها تامین می شود و اگر بخشی از این منابع توسط نیکوکاران پرداخت شود از آورده متقاضی کسر می شود.
احمدی طبازواره زیر بنای مفید هر واحد مسکونی را ۱۲۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: این واحد ها در ۲ طبقه ساخته می‌شود.
وی گفت:علت توقف موقت عملیات ساخت مسکن کریمان اردستان استفاده پیمانکار از نیروهای اتباع بیگانه‌ بوده و پیمانکار موظف است با تامین نیروهای جایگزین عملیات عمرانی را دوباره آغاز کند.
فرماندار اردستان با اشاره به اجرای طرح ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی روستایی در اردستان گفت: هم اکنون طرح ۷۰ واحدی روستای ظفرقند در بخش مرکزی و مجموعه ۷۰ واحدی روستای امیران در بخش زواره در مرحله اجرای اسکلت قرار دارند.
احمدی طبا زواره افزود: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها آغاز شده و این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان ارائه می شود.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.