ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار این که دشمن پس از اغتشاشات اخیر فکر می کند که مردم از نظام و انقلاب اسلامی نا امید شدند، گفت : حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، دشمن را بیش از پیش نسبت به ادامه شیطنت ها مایوس می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: مردم در جشن دهه فجر مشارکت جدی تری داشته باشند، تاریخ دهه فجر انقلاب اسلامی دهه شور و شعف است.

وی ادامه داد : دهه فجر انقلاب اسلامی امسال پس از کرونا و اغتشاشات اخیر، دهه خاص و ویژه ای است، بنابراین همه شرایط برای برگزاری برنامه های دهه فجر فراهم شد تا بار دیگر مردم ثابت کنند که در راه امام راحل و مقام معظم رهبری ثابت قدم هستند و در حفظ انقلاب اسلامی پر شورتر حضور دارند.

امام جمعه ساری اظهار کرد: همواره در دهه فجر، فضای مردمی با شور و حماسه سازی همرا بوده است و در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به شرایط خاص امسال شور و شعور و حماسه سازی انقلابی کمتر از سال های نخست انقلاب نیست.

وی با تاکید بر این که نهادها و ادارات از مردم در شور و شعف دهه فجر نباید عقب تر باشند، گفت: مسوولان و مدیران باید در شور انقلابی و احساس مسوولیت در راستای انقلاب اسلامی در خدمت مردم باشند، مدیران باید در ارایه خدمت صادقانه به مردم مسابقه بدهند، مشکلات مردم را رفع کنند.

محمدی لائینی با بیان این که دستگاه های اجرایی و فرهنگی مازندران باید در تبلیغات انقلاب اسلامی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خودشان را هماهنگ کنند، گفت: انقلاب اسلامی و دهه فجر اسلام ناب است و دشمنان از انقلاب اسلامی سیاسی و قرائت انقلاب سیاسی اسلامی امام راحل را نمی پسندند.

وی تاکید کرد: مردم مازندران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال دشمن شکنانه مشارکت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: شعار و سروده های اوایل انقلاب را باید باز نشر کنیم، باید هیجان و شور انقلابی را در دهه فجر در جامعه گسترش بدهیم.

محمدی لائینی در بخش دیگری به مقوله حجاب اسلامی را یک مساله شرعی قانونی دانست و گفت: حجاب اسلامی هویت فرهنگی و تبلیغی دارد، و در این راستا اماکن و اصناف باید به وظایف خود به درستی عمل کنند. وی ادامه داد: مسوولان در مقوله عفاف و حجاب نباید حالت منفعل داشته باشند، باید سوء استفاده دشمنان را در فضای ناامنی و اغتشاشات ناکام بگذاریم.

دهه فجر فرصتی ارزشمند در تبیین حماسه‌های ملت ایران است

در ادامه آیت الله محمدی لائینی در آیین گرامیداشت دهه مبارک فجر در گلزار شهدای ساری افزود: انقلاب اسلامی مدیون ملت سرافراز ایران است که در دهه های مختلف با جانفشانی و از خودگذشتگی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان در تلاش بودند.
وی خاطر نشان کرد: امسال باید جانانه دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن را گرامی بداریم چراکه این حضور حداکثری یاوه گویی های دشمنان را به حداقل خواهد رساند.
نماینده ولی در استان مازندران تصریح کرد: آحاد مردم امسال با حضور همگانی درجشن انقلاب، دشمنان را ناامید خواهند کرد همانطور که در ادوار گذشته هم این رویه را پیش بردند.
امام جمعه ساری اضافه کرد: امسال شور مردم ایران اسلامی در برپایی جشن دهه فجر همانند اوایل انقلاب اسلامی است و این حضور حکیمانه نشان از درک اصولی آحاد جامعه از ولایت است.
آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: باید قدر رهبر معظم انقلاب که به معنای واقعی برای عزت و سرافرازی این نظام مقدس در تلاش هستند را بدانیم و باوجود گستاخی دشمنان اما این کشور با صلابت در مسیر حقانیت در حرکت است.
وی تصریح کرد: اغتشاشگران در ماه های اخیر خواستند کشور را با هجمه های مختلف و جنگ ترکیبی به چالش بکشند اما با ایستادگی قاطع مردم این توطئه ها خنثی شد.
نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: باید دستگاه های اجرایی ما با کار و تلاش و خدمت به مردم راه شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب را گرامی بدارند و باید خانواده های کارکنان دولت در رعایت حجاب الگو در جامعه باشند.
آیت الله محمدی لائینی خاطر نشان کرد: این نظام مقدس با پشتیبانی های مردم در حوزه های مختلف دست یافت و به طور حتم با افزایش همدلی ها این موفقیت ها تداوم خواهد یافت.

دهه فجر فرصت کاهش فاصله بین مردم و مسوولان است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران با بیان این که پیوست های فرهنگی و اجتماعی در تمامی برنامه های دهه فجر وجود دارد، گفت: کاهش فاصله میان مسولان و مردم که البته با آغاز به کار دولت سیزدهم عملیاتی شده است، در دهه فجر نمود بیشتری پیدا می کند.

امید محبی با توضیح این که طبق برنامه افتتاح طرح های مازندران در دهه فجر به صورت تجمیعی پیش بینی شده است، افزود: علاوه بر برنامه های افتتاحیه مقوله جهاد تبیین در برنامه های دهه فجر مورد توجه قرار گرفت، همچنین ترویج بحث های دانش بنیان و ارتباط گیری با گروه های مرجع در مناطق و محلات مختلف استان در این ایام برنامه ریزی شده است.